Kraj

Frugo, Smakuś i Krynica Zdrój na sprzedaż; były prezes spółki prowadzi nowy biznes z napojami

Firma Krynica Zdrój Sp. z o.o., właściciel takich marek, jak: Frugo, Smakuś i Krynica Zdrój, została postawiona w stan upadłości....

Firma Krynica Zdrój Sp. z o.o., właściciel takich marek, jak: Frugo, Smakuś i Krynica Zdrój, została postawiona w stan upadłości. Syndyk masy upadłościowej ogłosił przetarg na sprzedaż majątku formy: oprócz gruntów i budynków do wzięcia są także marki należące do firmy. Oferty w sprawie zakupu majątku Krynicy Zdrój Sp. z o.o. można składać do 5 października.

Mieczysław Bizoń, były prezes Krynica Zdrój Sp. z o.o., założył nową firmę pod nazwą Krynica Zdrój Mieczysław Bizoń. W jej portfolio są m.in. woda mineralna Krynica Zdrój, Frugo Go i napój energetyczny West Energy.

Greta Wiecha z działu handlowego Krynica Zdrój Mieczysław Bizoń podkreśla, że sprzedawana przez firmę marka Krynica Zdrój jest zupełnie innym produktem niż ten, który należy do Krynica Zdrój Sp. z o.o. – Po pierwsze, ma inny znak towarowy. Po drugie, pełna nazwa produktu brzmi: Krynica Zdrój Zdrowie w Każdej Kropli – argumentuje Wiecha. Podobnie jej zdaniem jest z marką Frugo Go, która od wystawionej na sprzedaż marki Frugo różni się dodatkowym członem w nazwie.

Do czasu zamknięcia tego wydania DS “MMP” nie udało nam się skontaktować z syndykiem masy upadłościowej Krynicy Zdrój Sp. z o.o.

Najbardziej znana marka Krynicy Zdrój Sp. z o.o. – Frugo – pod koniec 2002 r. została tej firmie odsprzedana przez Alimę-Gerber. Ostatnia kampania reklamowa marki prowadzona pod hasłem “Walka ze ściemą” była realizowana w 2004 r. przez agencję TBWA, ale okazała się niewypałem. Potem Frugo nie miało już marketingowego wsparcia. Pod koniec lat 90. sprzedaż marki Frugo generowała ponad 100 mln zł rocznie. (AMS)