Kraj

Info-TV-FM liczy, że z telewizji komórkowej skorzysta kilkaset tysięcy odbiorców

Info-TV-FM, które wygrało przetarg UKE na rezerwację częstotliwości na telewizję mobilną DVB-H (do oglądania w telefonach komórkowych), zaprezentowało wczoraj komercyjną...

Info-TV-FM, które wygrało przetarg UKE na rezerwację częstotliwości na telewizję mobilną DVB-H (do oglądania w telefonach komórkowych), zaprezentowało wczoraj komercyjną ofertę.

W skład multipleksu wchodzi obecnie 12 programów telewizyjnych: TVN, TVN24, MiniMini, ZigZap, TVP, TV Puls, TV Silesia, Eska TV, iTV, Tele5, Edusat BIS, Kino Polska, oraz 8 programów radiowych: Tok FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio Oko, Radio RAM, RMF Maxxx Kraków, RMF FM i Radio Zet. Spółka podpisała też umowy z Polsatem (Polsat, Polsat Sport, Polsat Play) i negocjuje z Eurosportem oraz MTV Polska (poszerzenie oferty programowej wymaga uzgodnień z UKE).

Info-TV-FM jest operatorem hurtowym, czyli odpowiada za agregację kontentu (programów TV i radio), który następnie oferuje operatorom telekomunikacyjnym (komórkowym i stacjonarnym) czy np. operatorom platform satelitarnych oraz sieciom telewizji kablowej. Operatorzy komórkowi jednak nie kwapią się do inwestycji w telewizję mobilną (przypomnijmy, że konsorcjum Ery, Orange, Plusa i Play przegrało z Info-TV-FM w tym przetargu na telewizję DVB-H).

Info-TV-FM szacuje, że w 2012 r. mobilna telewizja będzie miała ok. 200 tys. odbiorców, w 2013 r. – 550 tys., a w 2014 r. – ok. 700 tys.

Całkowite nakłady inwestycyjne na ten projekt Info-TV-FM oszacowała na 100 mln zł, do pokrycia kraju zgodnie z wymogami koncesji musi wybudować ok. 300 stacji nadawczych (każda po 55 tys. euro), a 30 mln zł będzie musiała zapłacić nadawcom telewizyjnym i radiowym (przy założeniu 1 mln abonentów). Do końca tego roku telewizja komórkowa Info-TV-FM obejmie zasięgiem 10, a do końca przyszłego roku – 31 miast (zasięg wyniesie 10 mln osób).

Jerzy Cegliński, członek zarządu Info-TV-FM, twierdzi, że pierwsze umowy z “operatorem detalicznym” (tak spółka określa swoich klientów, wskazując, że niekoniecznie musi chodzić o operatora komórkowego) powinny być podpisane jeszcze w tym roku.

Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. (MB)