Kraj

INITIATIVE MEDIA INICJUJE DYSKUSJĘ PRZECIW DEALOM AGENCYJNYM

Andrzej Muszyński, dyr. Polsat Media, i Piotr Tyborowicz, dyr. Biura Reklamy TVN, zapowiedzieli podczas wczorajszego (5.06 br.) spotkania Klubu Ekspertów...

Andrzej Muszyński, dyr. Polsat Media, i Piotr Tyborowicz, dyr. Biura Reklamy TVN, zapowiedzieli podczas wczorajszego (5.06 br.) spotkania Klubu Ekspertów Initiative Media podjęcie zdecydowanych działań mających na celu ukrócenie praktyki zawierania pakietowych umów między agencją mediową a telewizją. W ramach umowy pakietowej z domem mediowym OMD Poland działa w br. TVP. “Ceny są już tak niskie, że niższe być nie mogą i traci na tym cały rynek – ale przede wszystkim TVP” – powiedział Muszyński, który przewiduje, iż umowa ta nie przetrwa zbyt długo, bo tylko agencja czerpie z niej korzyści. “Nie widzę powodu, by dotarcie do widza tureckiego czy słowackiego miało kosztować mniej niż dotarcie do widza polskiego” – podsumował Tyborowicz, który zapowiedział prowadzenie konsekwentnej polityki cenowej przez TVN, nawet gdyby miała ona przez pewien czas przynosić straty. Muszyński, który, jak twierdził, otrzymał od OMD analogiczną ofertę wcześniej niż TVP i odmówił współpracy, powiedział, że zrobi wszystko, aby do takich transakcji nie dochodziło, ale szczegółów strategii nie ujawnił. (MM)