Przetargi

4P Research Mix zbada skuteczność product palcementu dla TVP

Instytut badawczy 4P Research Mix zbada skuteczność sponsoringu użyczeniowego (czyli product placementu) w wybranych serialach TVP. To wynik wygranego przetargu...

Instytut badawczy 4P Research Mix zbada skuteczność sponsoringu użyczeniowego (czyli product placementu) w wybranych serialach TVP. To wynik wygranego przetargu Biura Reklamy TVP, o którym pisaliśmy w DS “MMP” z 8 września br.

W konkursie brał udział jeszcze TNS OBOP, jednak oferta tego instytutu w ocenie TVP okazała się mniej atrakcyjna zarówno pod względem ceny, jak i oceny metodologii.

Celem badania jest wykazanie wpływu sposobu realizacji product placementu w wybranych serialach TVP na jego percepcję i skuteczność. Chodzi m.in. o zbadanie tego, jak zauważane są wprowadzone do serialu produkt lub marka, jaki wizerunek ma sponsorowana marka oraz w jaki sposób sponsoring użyczeniowy wpływa na intencję zakupu danego produktu czy marki.

Badaniu mają zostać poddane dwa popularne seriale TVP, których tytułów nie ujawniono, oraz wykorzystany w nich product placement. (BG)