Orlen Oil, spółka należąca do PKN Orlen zajmująca się sprzedażą olejów silnikowych marki Platinum, przygotowała intensywną miesięczną kampanię reklamową tej marki pod hasłem: “Oleje testowane przez ekspertów”.
Wykorzystuje w niej wizerunki kierowców rajdowych: Krzysztofa Hołowczyca, Jacka Czachora, Jakuba Przygońskiego i Marka Dąbrowskiego, zespołu Orlen Team, który sponsoruje kompania naftowa.
Ogólnopolska kampania marki Platinum obejmie reklamę zewnętrzną, prasę, internet, radio i telewizję.
Reklamy trafią na billboardy, do magazynów motoryzacyjnych (“Motor”, “Auto Moto”, “Auto Świat”, “Auto Świat Poradnik”, “Auto Motor” i “Sport”, “Top Gear”, “Auto Bit”, “Auto Biznes”, “V12”), tytułów lifestyle’owych, tygodników opinii oraz magazynów męskich. Spoty reklamowe, w których usłyszymy głos Krzysztofa Hołowczyca, pojawią się zarówno w ogólnopolskich, jak i lokalnych stacjach radiowych (m.in.: RMF FM, Radio Zet, Pogram III PR, Radio Eska, Radio Złote Przeboje, Radio Roxy). Uzupełnieniem kampanii będzie reklama w najważniejszych serwisach internetowych (Onet.pl, Interia.pl) oraz w portalach motoryzacyjnych. Reklamy pojawią się również w programie “Zakup kontrolowany” w TVN Turbo.
Kreację przygotowała agencja Demo Effective Launching, a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom.
Kampanii reklamowej towarzyszy loteria konsumencka “Dołącz do zwycięzców”, w której nagrodami są: samochód Mitshubishi Lancer Sportback za 63,6 tys. zł, osiem skuterów po 3,1 tys. zł i 61 zestawów do nawigacji GPS po 700 zł (łączna pula nagród wynosi 141,4 tys. zł).
Loteria promuje zakup dowolnego oleju marki Platinum w różnych kanałach dystrybucji: na stacjach benzynowych Orlenu, w warsztatach samochodowych, sklepach motoryzacyjnych czy w hipermarketach – potrwa ona do marca 2010 r., a jej organizację Orlen Oil zlecił firmie Avantis. (MB)