Zagranica

Afryka liczy na efekt mistrzostw świata 2010

Republika Południowej Afryki, gdzie odbędą się przyszłoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej, chce wykorzystać tę imprezę, by poprawić wizerunek swojego...

Republika Południowej Afryki, gdzie odbędą się przyszłoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej, chce wykorzystać tę imprezę, by poprawić wizerunek swojego kraju, narodu, a nawet całego kontynentu.

Paul Bannister, chief executive Rady Marketingu RPA, podczas “Nation Branding Masterclass” w Ghanie stwierdził, że impreza tej rangi może być doskonałym pretekstem do poprawy i wypromowania wizerunki “marki Afryka”, ostrzegł jednak, że jeśli tego typu działania promocyjne nie będą prowadzone w sposób zorganizowany, to szansa, jaką stwarza mundial, może zostać zaprzepaszczona.

Przemawiający po nim profesor Arthur Mutambara, wicepremier Zimbabwe, wskazywał, że wizerunek i pozycja wszystkich narodów afrykańskich zależy od postrzegania całego kontynentu. – Nie będzie światowych gwiazd muzyki z Afryki, dopóki w Afryce dzieją się rzeczy przynoszące hańbę i wstyd. Dobrobyt w Zimbabwe czy Ghanie nie będzie znaczył wiele w kontekstach wizerunkowych, jeśli rozwój nie będzie udziałem całego kontynentu – dodał Mutambara. (“Media & Marketing Global”)