Kraj

Mikroblogi w Polsce zyskują na popularności - wynika z badań Megapanelu

Prawie 1,2 mln internautów korzysta z serwisów mikroblogowych. To trzy razy więcej niż rok temu - wynika z badania Megapanel...

Prawie 1,2 mln internautów korzysta z serwisów mikroblogowych. To trzy razy więcej niż rok temu – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec br.

Największą liczbę użytkowników i największy zasięg ma serwis Pinger.pl (O2.pl) – odpowiednio 671 tys. i 4,01 proc. Kolejne pozycje zajmują: Blip.pl (GG Network) – 329,4 tys. i 1,97 proc., Twitter.com – 244,8 tys. i 1,46 proc., oraz Flaker.pl – 43,5 tys. i 0,26 proc.

Mikroblogi częściej odwiedzają mężczyźni (53,6 proc.) niż kobiety (46,4 proc.). W przypadku mężczyzn wyższe jest też dopasowanie użytkowników (tzw. affinity indeks), które wynosi 107,27 (92,74 dla kobiet). Kobiety spędzają jednak w tego typu serwisach więcej czasu niż mężczyźni – 24 min i 35 s.

– Wzrost popularności mikroblogowania wpisuje się w szerszy trend rozwoju Web 2.0, w szczególności społeczności internetowych. Coraz więcej osób chce na bieżąco dzielić się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami ze znajomymi. Innym czynnikiem, który istotnie wiąże się z rozwojem mikroblogów, jest rosnąca popularność korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Warto spojrzeć też na najbardziej znany na świecie mikroblog – Twitter. Portal eMarketer prognozuje, że w 2010 r. 26 mln dorosłych Amerykanów będzie odwiedzało tę stronę przynajmniej raz w miesiącu. To zmiana o ponad 400 proc. w stosunku do 2008 r. – skomentował Krzysztof Chomicki, kierownik zespołu badań ilościowych w Gemius SA.

Mikroblogi to serwisy łączące w sobie cechy SMS-ów (krótkie, zazwyczaj 160-znakowe wiadomości), blogów (tematyka wpisów mówiąca o tym, co w danej chwili robi, myśli lub czuje dana osoba) i serwisów społecznościowych (częste aktualizacje profili). (TWI)