M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TP rzuca wyzwanie platformom satelitarnym i sieciom kablowym

Serwis Dzienny | 8 października 2009, 06:45

Grupa TP chce być liczącym się w kraju dostawcą telewizji. Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi przedstawicieli spółki. Od 10 października...

Grupa TP chce być liczącym się w kraju dostawcą telewizji. Tak przynajmniej wynika z zapowiedzi przedstawicieli spółki. Od 10 października TP będzie oferowała 80 kanałów telewizyjnych (w tym także HBO oraz własny Orange Sport) poprzez platformę satelitarną. Do tej pory pełną ofertę telewizyjną TP miała tylko dla posiadaczy szybkich łączy internetowych (IPTV).

Paweł Galej, dyrektor departamentu usług telewizyjnych i VoD w TP, nie ukrywa, że ma to być kontrofensywa wobec działań dużych sieci kablowych (np.: UPC, Vectra, Multimedia Polska czy Aster), które agresywnie promują usługi szerokopasmowego internetu, oraz konkurencja wobec platform telewizji satelitarnych, czyli: Cyfrowego Polsatu, Cyfry Plus (Canal Plus Cyfrowy) czy N (ITI Neovision i TVN).

- Nie będziemy sprzedawać telewizji jako samodzielnej usługi, zależy nam na sprzedaży pakietowej (tzw. bundle), np. internet plus telewizja, internet plus telefon plus telewizja - mówi Galej.

TP nie ukrywa, iż ze względu na to, że cennik usług internetowych podlega regulacjom UKE (TP jest zobowiązana udostępniać swoją infrastrukturę innym operatorom i do stosowania określonych rabatów hurtowych za transmisję danych), strategią TP jest utrzymanie dotychczasowych i przyciągnięcie nowych klientów właśnie dzięki ofercie telewizyjnej.

Dlatego od 10 października TP obniża ceny pakietów na internet i telewizję o 17 proc. przy umowach na rok i o 12 proc. przy umowach na 2 lata.

Według danych po I połowę br. TP miała ok. 2 mln użytkowników szerokopasmowego internetu (Neostrada), z których 239 tys. odbierało kanały telewizyjne (144 tys. poprzez IPTV, a ok. 95 tys. - poprzez anteny i dekodery satelitarne). Przedstawiciele TP nie ujawniają konkretnych planów sprzedażowych usług satelitarnych, ale twierdzą, że docelowo (w perspektywie kilku lat) TP ma ambicję, by wszyscy abonenci internetu (Neostrady) byli także odbiorcami telewizji (IPTV lub satelitarnej).

Paweł Galej przyznaje, że oferta telewizji satelitarnej będzie najmocniej reklamowanym produktem TP do końca roku. Szeroką, zasięgową kampanię (obejmującą: telewizję, prasę, radio, outdoor oraz internet) przygotowały Testardo Gram (kreacja) i Mediaedge:cia (planowanie i zakup mediów).

TP chwali się też, że obecnie ma największą w kraju ofertę filmów na życzenie (tzw. Video on Demand - VoD) - ponad 2 tys. filmów i programów, a w przyszłym roku zamierza włączyć do niej także kanały w jakości HD. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,