M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nowa sieć Star Finance ma inwestować w reklamę i będzie szukać agencji

Serwis Dzienny | 14 października 2009, 06:45

Na rynek doradztwa i pośrednictwa finansowego chce wejść nowa sieć Star Finance. Jest to nowa marka, którą stworzyła firma Gold...

Na rynek doradztwa i pośrednictwa finansowego chce wejść nowa sieć Star Finance. Jest to nowa marka, którą stworzyła firma Gold Finance operująca na rynku pośrednictwa finansowego od 2004 r.

Star Finance jest skierowana do obsługi klientów w mniejszych miejscowościach, w których - jak twierdzi Łukasz Błażejewski, prezes Gold Finance - ze względu na małą penetrację tego typu usług wciąż istnieje jeszcze duży potencjał rozwoju.

Plany Star Finance ma ambitne - w ciągu trzech lat ma powstać ponad 1 tys. oddziałów w średnich i małych miastach (od 8 tys. mieszkańców) - większość z nich ma być prowadzona na zasadzie franczyzy. W takim zresztą modelu działa Gold Finance - jego sieć liczy obecnie 23 oddziały, w tym 4 własne (miasta pow. 250 tys. mieszkańców) i 19 franczyzowych (miasta 50-250 tys.), kolejne 3 są w tracie otwierania. Do końca roku sieć ma liczyć 41 oddziałów.

Star Finance będzie sprzedawała ofertę sześciu banków (Pekao SA, PKO BP, Eurobanku, Multibanku, Getin Banku i BPH) oraz firm ubezpieczeniowych (trwają negocjacje z trzema - ich nazw przedstawiciele Gold Finance nie ujawniają).

Marka Star Finance ma też plany reklamowe. - Star Finance będzie się reklamowała w prasie, internecie, telewizji oraz za pomocą reklamy outdoor. Środki na reklamę będą pochodziły z budżetu marketingowego franczyzobiorców, dlatego pierwsze reklamy pojawią się w połowie przyszłego roku - zapowiada Tomasz Machajewski, dyrektor sprzedaży w Star Finance. W połowie przyszłego roku firma wybierze też partnerów do obsługi reklamowej spośród domów mediowych oraz agencji reklamowych.

Aktualnie marketingiem sieci Star Finance zajmuje się osoba ze struktur Gold Finance, ale docelowo będzie to nowy pracownik.

Rynek doradztwa i pośrednictwa finansowego jest już mocno konkurencyjny - działają na nim takie firmy, jak: Open Finance (75 oddziałów w 29 miastach i jeden oddział zagraniczny w Irlandii), Expander (52 oddziały w 45 miastach), Xelion (17 placówek w 13 miastach), Finamo (28 placówek w 14 miastach) czy AZ Finanse (19 oddziałów w 18 miastach). Wszystkie tego typu firmy działają też na bazie sieci mobilnych doradców - agentów (którzy dojeżdżają do klientów).

Łukasz Błażejewski, prezes Gold Finance, pytany o źródła finansowania firmy, odpowiada, że firma finansowana jest ze środków pochodzących z realizacji zysków spółek powiązanych, m.in. deweloperskich. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,