Zagranica

IPG rozmawia o połączeniu sieci Lowe z Deutsch

Koncern reklamowy Interpublic Group prowadzi zaawansowane rozmowy na temat połączenia sieci reklamowej Lowe z agencją reklamową Deutsch. Uczestnicy negocjacji odmawiają...

Koncern reklamowy Interpublic Group prowadzi zaawansowane rozmowy na temat połączenia sieci reklamowej Lowe z agencją reklamową Deutsch. Uczestnicy negocjacji odmawiają komentarza w tej sprawie, ale prawdopodobnie decyzja zostanie podjęta już wkrótce.

Lowe ma obecnie 70 biur na całym świecie i generuje przychody w wysokości ok. 400 mln dol. Deutsch jest silną agencją na rynku amerykańskim, gdzie ma dwa biura – w Nowym Jorku oraz Marina del Rey w Kalifornii. Jej roczne przychody wynoszą ok. 200 mln dol.

Trwające obecnie rozmowy dotyczą przede wszystkim możliwości połączenia portfolio klientów obu firm (niektórzy z nich to tzw. klienci konfliktowi).

Dla sieci Lowe nie będzie to pierwsze połączenie. Jej stworzenie jest m.in. wynikiem fuzji agencji: Scali, McCabe, Sloves (1993), Ammirati Puris Lintas (1999) i Bozell (2003). Deutsch powstała jako agencja niezależna, która w 2000 r. została przejęta przez Interpublic (wartość transakcji szacowano na ok. 250-300 mln dol.). (“AdWeek”)