Kraj

PZ Cussons chce zbudować segment mydeł antybakteryjnych

PZ Cussons wprowadziło na polski rynek nową markę antybakteryjnych mydeł Carex. Debiutując z tym brandem, marketer chce stworzyć nową kategorię....

PZ Cussons wprowadziło na polski rynek nową markę antybakteryjnych mydeł Carex. Debiutując z tym brandem, marketer chce stworzyć nową kategorię. W ocenie Tomasza Barteczka, junior brand managera Carex w PZ Cussons, rynek mydeł w Polsce to bardzo dynamicznie rosnąca kategoria z olbrzymim potencjałem.

– Zdecydowana większość produktów tłoczy się w segmentach mydeł klasycznych i kosmetycznych, pozostawiając segment antybakteryjny zupełnie niezagospodarowany. Produkty o właściwościach antybakteryjnych mają spory udział w rynkach rozwiniętych (50 proc. w UK) – dodaje Barteczek. – Naszym celem jest pozycja w top 5 po pierwszych 12 miesiącach.

Według danych spółki ten segment na rynku polskim, z wyjątkiem pojedynczych produktów, właściwie nie istnieje. Dlatego firma zamierza zbudować tę kategorię, skupić się na wzroście organicznym. Również czas debiutu marki nie jest przypadkowy. Jak mówi Barteczek, okres jesienno-zimowy to moment, kiedy więcej czasu spędzamy w pomieszczeniach, na zakupach, i jest to również sezon grypowy. – Jesteśmy wtedy trochę bardziej wrażliwi na zarazki i bakterie w naszym otoczeniu i otwarci na komunikaty o produktach pomagających nam dbać o nasze zdrowie – podkreśla.

Carex to seria produktów o właściwościach antybakteryjnych. W ofercie jest pięć wariantów mydeł w płynie i trzy warianty żeli do rąk, w tym dwa produkty specjalnie skierowane do dzieci (Splash). – Carex to marka troszcząca się o prawidłową higienę rąk całej rodziny. Nie zapominamy więc o dzieciach i wysiłku, jaki rodzice wkładają w naukę prawidłowych nawyków u swoich pociech – mówi Barteczek.

Rekomendowane przez producenta ceny półkowe dla mydeł 250 ml to 6,99 zł, a żeli – 9,99 zł. Debiutowi towarzyszy kampania, której kreację przygotowała agencja Change Communications, a za planowanie i zakup mediów odpowiada ZenithOptimedia. Wartość budżetu nie jest znana. (JD)