Zagranica

TNS wygrał przetarg na badania TV w Turcji

TIAK, komitet do spraw pomiaru widowni telewizyjnej w Turcji, ogłosił, że realizację umowy na prowadzenie pomiaru widowni telewizyjnej zlecono firmie...

TIAK, komitet do spraw pomiaru widowni telewizyjnej w Turcji, ogłosił, że realizację umowy na prowadzenie pomiaru widowni telewizyjnej zlecono firmie TNS.

Kontrakt zawarto na cztery lata, począwszy od roku 2011. W przetargu brały udział cztery instytuty, nazw pozostałych nie ujawniono.

Obecnie badania TV w Turcji realizuje AGB Nielsen Media Research.

W ramach kontraktu TNS zbuduje panel 3,5 tys. gospodarstw domowych wyposażonych w zaawansowane modułowe mierniki telemetryczne serii 5000 (5000 Series Modular PeopleMeter™). Umowa przewiduje także wprowadzenie na rynek turecki należącego do TNS oprogramowania InfoSys+.

Wygrany przetarg jest kolejnym z serii wygranych przez TNS Media Research. Wcześniej, w 2008 roku, TNS wygrał kontrakt na usługę pomiaru telemetrycznego dla BARB w Wielkiej Brytanii, a także przedłużył kontrakty na pomiar widowni telemetrycznej w Danii (2008), Norwegii (2008) i na Słowacji (2009). (BG na podst. TNS)