Zagranica

"Newsweek" ma kłopoty z reklamą w Rosji

Jak podał "Moscow Times", rosyjskie firmy reklamy zewnętrznej nie chcą pokazać najnowszych plakatów reklamowych tygodnika "Newsweek". Ich przedstawiciele uznali, że...

Jak podał “Moscow Times”, rosyjskie firmy reklamy zewnętrznej nie chcą pokazać najnowszych plakatów reklamowych tygodnika “Newsweek”. Ich przedstawiciele uznali, że pokazują one w przejaskrawionym świetle rosyjską politykę i administrację rządową.

Na jednym z plakatów znalazły się np. napis “Trust in the courts is growing in Russia” oraz zdjęcie dłoni w geście, który przeczy tej tezie. Wszystkie reklamy łączy hasło “Everyone knows. We understand”.

Michaił Fishman, redaktor naczelny rosyjskiej edycji “Newsweeka”, twierdzi, że przesłaniem reklam jest to, iż magazyn przedstawia trudne i często skomplikowane problemy w sposób zrozumiały. Wśród firm outdoorowych, które nie chcą pokazywać reklam tygodnika, znalazły się m.in. News Outdoor i Olimp. (“Advertising Age”)