Kraj

Polscy marketerzy planują radykalne innowacje - wynika z badania MB SMG/KRC i Touch Ideas

Konsekwencją działań planowanych przez marketerów na najbliższe lata będzie większa różnorodność na sklepowych półkach - nowe marki oraz więcej produktów...

Konsekwencją działań planowanych przez marketerów na najbliższe lata będzie większa różnorodność na sklepowych półkach – nowe marki oraz więcej produktów niszowych – wynika z badania “Trendy w budowaniu marek” przeprowadzonego przez instytut Millward Brown SMG/KRC z inicjatywy firmy Touch Ideas.

Według tych badań w najbliższej przyszłości wzrośnie znaczenie tzw. radykalnych innowacji – nowatorskich produktów i usług (tak uważa 43 proc. badanych) oraz niekonwencjonalnej komunikacji marketingowej (pozytywna opinia 38 proc. badanych). Wśród czynników, które wpływają na sukces rynkowy, na pierwszym miejscu wymieniana jest “konsekwencja, ciągłość działań komunikacyjnych“ (51 proc.), a na drugim – “odważne, niestandardowe działania komunikacyjne“ (38 proc.). Czynnik “odważne, niestandardowe działania komunikacyjne“ zyskał aż cztery pozycje w porównaniu z analogicznym badaniem realizowanym w 2006 r. (badanie Millward Brown, Stratosfery i HBR Polska). Natomiast o dwie pozycje spadło “realizowanie długoterminowej, przemyślanej strategii” (28 proc. badanych). (TW)