Zagranica

Coca-Cola zaoszczędzi 45 mln dol. na mundialu; zmniejszy liczbę agencji

Coca-Cola zaoszczędzi 45 mln dol. na mundialu organizowanym w RPA w 2010 r. w porównaniu z kosztami marketingowymi, jakie poniosła...

Coca-Cola zaoszczędzi 45 mln dol. na mundialu organizowanym w RPA w 2010 r. w porównaniu z kosztami marketingowymi, jakie poniosła w 2006 r. podczas mistrzostw świata w piłce nożnej w Niemczech. Tym razem przeprowadzona zostanie jedna kampania reklamowa na ponad stu rynkach, a nie jak poprzednio dwie.

Coca-Cola zapowiedziała także zmniejszenie liczby obsługujących ją agencji kreatywnych. Ostatnio zredukowano ich liczbę z 82 do 46, ale przewidziane są dalsze cięcia. Więcej kreacji reklamowych ma być realizowanych globalnie. Redukcje dotkną też innych dostawców usług marketingowych. (“Advertising Age”)