Kraj

PMPG negocjuje umowę z Facebookiem

Platforma Mediowa "Point Group" ma wkrótce rozpocząć sprzedaż powierzchni reklamowej w serwisach Facebook i MySpace. Spółka negocjuje właśnie warunki współpracy,...

Platforma Mediowa “Point Group” ma wkrótce rozpocząć sprzedaż powierzchni reklamowej w serwisach Facebook i MySpace. Spółka negocjuje właśnie warunki współpracy, niewykluczone, że będzie ona miała klauzulę wyłączności. Podstawy do współpracy tworzy podpisane kilka tygodni temu porozumienie z Fox International Channels (News Corp.). Spółki wkrótce mają utworzyć joint venture, w którym pierwsze skrzypce, według zapowiedzi Michała Lisieckiego, prezesa PMPG, grać będzie polski partner.

PMPG przedstawił wczoraj inwestorom kierunki rozwoju na 2010 rok. Główny kierunek – nowe media – będzie realizowany z pomocą pięciu głównych obszarów: rozwoju serwisów internetowych, zakupu serwisów, brokerki internetowej, rozwoju sieci internetowej oraz brokerki w segmencie OOH, gdzie PMPG planuje łączenie sprzedaży digital signage, serwisów SMS i działań z zakresu bluetooth marketingu.

Jak zapowiada Benita Jakubowska, wiceprezes PMPG odpowiedzialna za rozwój nowych mediów, firma na rynku sieci internetowych nie nastawia się na bezpośrednią konkurencję z obecnymi tam już graczami.

– Myślimy o sprzedaży międzynarodowych serwisów uczęszczanych przez polskiego internautę. To ciekawa nisza, w której z pomocą globalnych partnerów możemy rozwinąć atrakcyjną ofertę – uważa Benita Jakubowska.

PMPG zapowiada, że na inwestycje w nowe media może przeznaczyć ok. 20 mln zł pochodzących z planowanej nowej emisji akcji spółki.

Przypomnijmy, że w portfolio Platformy są m.in. magazyny “Machina” i “Film” oraz powiązane z nimi serwisy internetowe. Spółka prowadzi też agencję BTL Point Group. Początkowo specjalizowała się ona w działaniach BTL, ale obecnie działa jako fullservice’owa firma reklamowa, w związku z tym na 2010 r. przewidziano jej rebranding. PMPG kontroluje także przejęte w ub.r. spółki Bluetooth and Marketing Services, a także outdoorową grupę Media Works. (JN)