Kraj

Komputronik aktywizuje się przed Gwiazdką

Sieć sklepów ze sprzętem IT Komputronik przygotowała miesięczną kampanię reklamową z myślą o zbliżającej się Gwiazdce. Na 655 billboardach w...

Sieć sklepów ze sprzętem IT Komputronik przygotowała miesięczną kampanię reklamową z myślą o zbliżającej się Gwiazdce. Na 655 billboardach w 10 największych polskich aglomeracjach do 16 grudnia br. będą wisiały reklamy Komputronika z hasłem “Odpowiadamy za udany prezent”. W ramach kampanii firma promuje zakup czterech produktów: desktopa Komputronik Sensilo MX-250 7HP, notebooka Acer EME-725-432G25, komputera przenośnego Lenovo IdeaPad Y550 oraz drukarki HP Deskjet Ink Advantage.

Kreację przygotował marketer we własnym zakresie, a zakupem powierzchni reklamowej zajął się dom mediowy Media Verse.

Niedawno (patrz DS “MMP” z 17 listopada br.) Komputronik wystartował z kampanią telewizyjną. Pokazuje w niej dwa modele komputerów i promuje profesjonalne doradztwo, na jakie mogą liczyć klienci sklepów tej marki – wyraża je hasło “Odpowiadamy za udany zakup”.

– W okresie przedświątecznym – od połowy listopada do końca grudnia – realizujemy około 30 proc. rocznej sprzedaży – mówi Szymon Bujalski, wiceprezes zarządu Komputronika SA. – W branży IT, a także elektronice użytkowej to tzw. okres żniw. Spodziewamy się, że tak będzie również w tym roku. Najbliższa Gwiazdka będzie pod tym względem podobna do poprzedniej – nie oczekujemy ani wzrostu, ani spadku sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Być może jednak zostaniemy pozytywnie zaskoczeni, o czym świadczą dobre wyniki Komputronika SA w pierwszych trzech kwartałach 2009 r. Nasze przychody w tym okresie przekroczyły 535 mln zł i były o 22 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego – twierdzi wiceprezes.

W lutym ub.r. Komputronik przejął jednego ze swoich największych rywali – sieć Karen Notebook (ponad 100 sklepów), dzięki czemu jego sieć liczy obecnie ponad 300 sklepów. Ponad 200 sklepów ma sieć Vobis SA, a ponad 50 sklepów – Sferis Sp. z o.o. Wyspecjalizowane sieci sprzedaży IT konkurują też z takimi sieciami, jak: Media Markt, Saturn, RTV Euro AGD czy Media Expert, które coraz chętniej decydują się na sprzedaż komputerów i akcesoriów. (MB)