Kraj

PRAWDOPODOBNE DUŻE ZWOLNIENIA W AGENCJI GREY

Najprawdopodobniej szykują się duże zwolnienia w agencji reklamowej Grey. Niewykluczone, że pracę straci 30 osób, czyli wg naszych obliczeń prawie...

Najprawdopodobniej szykują się duże zwolnienia w agencji reklamowej Grey. Niewykluczone, że pracę straci 30 osób, czyli wg naszych obliczeń prawie jedna trzecia zespołu. Byłaby to już druga redukcja zatrudnienia w Greyu w tym roku. W pierwszych miesiącach zwolniono ok. 10 proc. pracowników. Atmosfera w agencji jest napięta, ponieważ jeszcze nie wiadomo, kto znalazł się na liście wymówień. Wolfgang Ullrich, dyrektor generalny Greya, nie był uchwytny w dniu powstawania tej informacji, natomiast David Millingen, dyrektor kreatywny agencji, nie chciał komentować tej sprawy. Wojciech Cieślukowski, head of operation GCI – oddziału PR Greya, powiedział, że nie jest upoważniony do wypowiadania się na temat sytuacji w agencji. O kłopotach Greya pisaliśmy obszernie na łamach “MiMP” nr 5, 2001. Agencja straciła w tym roku najważniejsze budżety Bestfoods: marki Hellmann’s i Knorr ze względu na połączenie tego koncernu z Unileverem, choć miała pracować dla tego klienta do czerwca br. Wpływy z obsługi tych budżetów stanowiły 15 proc. ogólnych przychodów agencji. Wolfgang Urllich stwierdził wtedy, że także Procter & Gamble znacznie zmniejszyłĘswoje budżety reklamowe w tym roku (marki obsługiwane przez Greya to: Pantene, Lenor, Bold, Pringles, Camay, Mr Proper, Camille), co wpłynie na przychody agencji. W związku ze spowolnieniem biznesu na początku roku pracę straciło ok. 10 proc. pracowników, co zredukowało wielkość zespołu do ok. 100 osób. Z danych Greya na koniec 2000 r. wynika, że zatrudniała ona wtedy 120 osób. (PR)