M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zdaniem Synovate konsumenci są coraz bardziej uzależnieni od mediów cyfrowych

Serwis Dzienny | 1 grudnia 2009, 06:45

Większość konsumentów największych rynków świata jest "cyfrowo uzależniona" od takich mediów jak internet i telefon komórkowy - wynika z raportu...

Większość konsumentów największych rynków świata jest "cyfrowo uzależniona" od takich mediów jak internet i telefon komórkowy - wynika z raportu firmy Synovate.

Firma przepytała 8,6 tys. osób w 11 krajach. Okazało się, że 70 proc. z nich nie mogłoby żyć bez internetu lub tęskniłoby za nim, podczas gdy w przypadku telewizji ten odsetek jest mniejszy i wynosi 69 proc.

92 proc. respondentów w Wielkiej Brytanii odpowiedziało, że internet jest konieczny do życia. W Hiszpanii odpowiedziało tak 91 proc. osób, w Australii 90 proc., a w Holandii i Stanach Zjednoczonych - 89 proc.

Równie duże znaczenie konsumenci przypisują swoim telefonom komórkowym. Najwięcej respondentów docenia telefony komórkowe w Chinach - 70 proc., najmniejszy odsetek wśród badanych krajów jest w Kanadzie - 46 proc. Media drukowane są najbardziej popularne w Ameryce Łacińskiej i Azji, trzecią pozycję zajmują Chiny.

55 proc. respondentów w Chinach, a 53 proc. w Hongkongu i Indiach odpowiedziało, że nie mogłoby żyć bez gazet codziennych. W Hiszpanii odpowiedziało tak 35 proc. badanych. 34 proc. Brytyjczyków i 32 proc. Amerykanów stwierdziło, że z łatwością poradziłoby sobie bez dzienników. ("WARC")

Czytaj więcej na temat: