Kraj

Polkomtel planuje niższe wydatki reklamowe w 2010 r.

Polkomtel, operator sieci komórkowej pod markami: Plus, Simplus, 36,6, Sami Swoi (3 pre-paidy) oraz iPlus (mobilny internet) przygotowuje przyszłoroczny budżet...

Polkomtel, operator sieci komórkowej pod markami: Plus, Simplus, 36,6, Sami Swoi (3 pre-paidy) oraz iPlus (mobilny internet) przygotowuje przyszłoroczny budżet marketingowy. W jego ramach planuje też wydatki mediowe, które jak twierdzi Krzysztof Kilian, wiceprezes i dyr. ds. marketingu oraz zarządzania relacjami z klientem, mają być minimalnie niższe niż tegoroczne. – Planujemy, że nasze przyszłoroczne wydatki mediowe będą na poziomie nieco niższym niż w tym roku – jednak nie więcej niż o 10 proc. – mówi Kilian, choć zastrzega, że będzie to zależało od sytuacji rynkowej i poziomu aktywności konkurencji.

W ciągu 9 miesięcy br. Polkomtel wydał na reklamy w mediach blisko 347 mln zł brutto (dane cennikowe Expert Monitora; nie uwzględniają rabatów), o 47 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2008 r.

Polkomtel finalizuje przetarg mediowy – wybiera między ofertami dwóch domów mediowych (ich nazw operator nie ujawnia). Wiadomo, że biznes straci Universal McCann, dotychczasowy dom mediowy Polkomtela, który nie znalazł się na short-liście.

W ramach oferty bezprzewodowego internetu iPlus operator udostępni w 11 największych miastach technologię bardzo szybkiego dostępu do internetu HSPA+ (nominalnie umożliwia ona transfer nawet z szybkością 21 Mbps).

Przedstawiciele Polkomtela przyznają, że rynek mobilnego internetu jest obecnie polem niezwykle intensywnej rywalizacji między operatorami. Według szacunków Polkomtela z mobilnego internetu korzysta już 1,5 mln Polaków (sam Polkomtel ma 515 tys. użytkowników iPlusa). Wartość rynku, który jeszcze dwa lata temu szacowano na ok. 400 mln zł, w tym roku przekroczy prawdopodobnie 1,3 mld zł, w 2012 r. może zaś wynieść 3 mld zł (szacunki w oparciu o prognozy PricewaterhouseCoopers). (MB)