Najnowsze badania przygotowane na zlecenie Komisji Europejskiej pokazują, że na różnych rynkach poziom satysfakcji konsumentów zmienia się, co jest związane przede wszystkim z kryzysem gospodarczym.
W Niemczech był na poziomie -19 pkt, co oznacza pogorszenie i zmianę o 3 pkt miesiąc do miesiąca. Na stałym poziomie był we Francji (-18 pkt). W Wielkiej Brytanii był na poziomie -8 pkt, tak jak w październiku, ale w porównaniu ze styczniem br. jest to wynik dobry, bo wówczas wynosił on -35 pkt. Najnowszy indeks satysfakcji konsumentów w Hiszpanii wyniósł -21 pkt (na początku roku -40 pkt). Komisja Europejska deklaruje, że odbiera pozytywne sygnały z tych rynków. Zwraca uwagę na to, że nastroje konsumentów są bardziej optymistyczne. Indeks w krajach UE wyniósł -6 pkt, a w strefie euro -11 pkt. (“WARC”)