Zagranica

Poziom satysfakcji konsumentów zmienia się na różnych rynkach Europy

Najnowsze badania przygotowane na zlecenie Komisji Europejskiej pokazują, że na różnych rynkach poziom satysfakcji konsumentów zmienia się, co jest związane...

Najnowsze badania przygotowane na zlecenie Komisji Europejskiej pokazują, że na różnych rynkach poziom satysfakcji konsumentów zmienia się, co jest związane przede wszystkim z kryzysem gospodarczym.

W Niemczech był na poziomie -19 pkt, co oznacza pogorszenie i zmianę o 3 pkt miesiąc do miesiąca. Na stałym poziomie był we Francji (-18 pkt). W Wielkiej Brytanii był na poziomie -8 pkt, tak jak w październiku, ale w porównaniu ze styczniem br. jest to wynik dobry, bo wówczas wynosił on -35 pkt. Najnowszy indeks satysfakcji konsumentów w Hiszpanii wyniósł -21 pkt (na początku roku -40 pkt). Komisja Europejska deklaruje, że odbiera pozytywne sygnały z tych rynków. Zwraca uwagę na to, że nastroje konsumentów są bardziej optymistyczne. Indeks w krajach UE wyniósł -6 pkt, a w strefie euro -11 pkt. (“WARC”)