Agencja public relations Sp!n Communication, należąca do grupy BBDO, nie będzie ostatecznie obsługiwać tegorocznej edycji konkursu efektywności reklamy EFFIE Awards, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR). Rozpoczęte i planowane przez Sp!n Communications działania nie będą kontynuowane (agencja podjęła współpracę z organizatorami konkursu w maju br.). Dorota Więcko-Snarska, account manager Sp!n Communications, twierdzi, że przyczyną rozwiązania umowy z SAR-em były “różnice w postrzeganiu możliwości realizacji tego projektu, ponieważ stowarzyszenie liczyło na natychmiastowe efekty działań PR, natomiast agencja była zdania, że na rezultaty jej pracy trzeba trochę poczekać, a te bedą na pewno długofalowe”. Z kolei Paweł Kastory, przewodniczący komitetu organizacyjnego EFFIE, powiedział, że “agencja wykonała tę część projektu, którą jej powierzyliśmy, ale ponieważ w pewnych sprawach nie mogliśmy się porozumieć, dalsze obowiązki powierzyliśmy agencji PRisma Communications, należącej do grupy McCann-Erickson”. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że organizatorzy polskiej edycji EFFIE nie byli zadowoleni z jakości usług zaoferowanych przez Sp!n Communications. Według Kastorego wybór nowej agencji był podyktowany także tym, iż Chris Dorsey, dyrektor generalny McCann-Erickson, jest odpowiedzialny w ramach SAR za organizowanie gali EFFIE. “Wybierając agencję PR, wybieramy ją spośród tych, które w jakiś sposób pracują na rzecz EFFIE. Ze Sp!nem było podobnie” – dodaje Kastory. (AMS, PR)