Kraj

Debiutuje BrandoMetr - narzędzie monitorujące media społecznościowe

Spółka Jarorcon uruchomiła serwis BrandoMetr, który monitoruje media społecznościowe. BrandoMetr pozwala wyszukiwać i analizować wypowiedzi zamieszczane przez konsumentów w sieci....

Spółka Jarorcon uruchomiła serwis BrandoMetr, który monitoruje media społecznościowe.

BrandoMetr pozwala wyszukiwać i analizować wypowiedzi zamieszczane przez konsumentów w sieci. Jak podają przedstawiciele Jarorcon, jest to pierwsze w Polsce narzędzie, które monitoruje serwisy mikroblogowe Twitter, Blip, Pinger i Flaker w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Oprócz nich BrandoMetr obejmuje zasięgiem prawie 600 tys. blogów (w tym z platform: Bloog.pl, Blogspot.com, Blox.pl, Blog.interia.pl), serwisy społecznościowe (m.in. YouTube.com, Grono.pl), 22,8 tys. najważniejszych polskich forów internetowych oraz grupy dyskusyjne. BrandoMetr mierzy m.in. tzw. hotness, czyli określa ważność poszczególnych wypowiedzi. Wkrótce ma zostać wzbogacony o funkcjonalność badającą tzw. sentiment, dzięki której odnalezione wypowiedzi będą automatycznie dzielone na pozytywne i negatywne.

Jak argumentują właściciele BrandoMetru, powstał on dlatego, że szybko rośnie popularność mediów społecznościowych, a żadne z obecnych na rynku rozwiązań do ich monitorowania nie spełniało oczekiwań marketerów. BrandoMetr jest kierowany przede wszystkim do marketerów i agencji PR. (TWI)