Wyspecjalizowana w marketingu w wyszukiwarkach agencja Bluerank utworzyła spółkę zależną Sembox, która specjalizuje się w realizacji kampanii SEM dla małych i średnich firm.
Podczas gdy Bluerank oferuje usługi m.in. na rynku międzynarodowym, skupia się na koncernach i dużych, rozpoznawalnych markach, realizując zaawansowane projekty SEM, Sembox (Sembox.pl) koncentruje się na polskim rynku mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm, które dysponują mniejszymi budżetami na działania reklamowe w wyszukiwarkach.
– Na usługi SEM, w szczególności linki sponsorowane, zarówno wśród mikroprzedsiębiorstw, jak i wielkich firm jest w Polsce coraz większy popyt. Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć zakres naszej działalności i za pośrednictwem Semboksa skierować usługi również do sektora MŚP – tłumaczy Maciej Gałecki, CEO Blueranka. Według niego chodzi o pół miliona firm, a to bardzo duży kawałek tortu.
Sembox jest w całości własnością Blueranka. Agencja współpracuje już z kilkudziesięcioma klientami, realizując dla nich kampanie linków sponsorowanych w kilku polskich wyszukiwarkach. Agencja rozpoczęła również rozmowy z polskimi katalogami firm w zakresie stworzenia dodatkowego produktu w postaci kampanii linków sponsorowanych do oferowanych przez nie pakietów.
Na 2010 rok Sembox przygotowała promocje dla klientów. Firmom, które pierwszy raz zdecydują się na kampanię reklamową w Google, agencja udostępni darmowe kupony na zakup przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Google oraz zapewni bieżącą fachową opiekę nad przebiegiem kampanii i zaproponuje plan działań promocyjnych dopasowany do branży klienta. (TWI)