Kraj

Renault stawia na media zasięgowe; budżet na 2010 r. na poziomie tegorocznego

Renault Polska w przyszłorocznej strategii marketingowej nadal stawia na media zasięgowe, zwiększa jednak rolę internetu. Jak mówi Grzegorz Paszta, attache...

Renault Polska w przyszłorocznej strategii marketingowej nadal stawia na media zasięgowe, zwiększa jednak rolę internetu. Jak mówi Grzegorz Paszta, attache prasowy firmy, te kanały komunikacji pozwalają na działania wizerunkowe, budowanie świadomości marki i modeli. Istotna w tym przypadku jest reklama telewizyjna. Renault, biorąc pod uwagę potencjał internetu, zwiększa jego obecność w swojej komunikacji. – To medium, które pozwala na szereg działań standardowych z kampaniami displayowymi oraz rozwiązań nietypowych, które są atrakcyjnymi i efektywnymi formami dotarcia z komunikatem do grupy docelowej – mówi Paszta. Radio i prasa tak jak dotychczas będą wykorzystywane w ramach komunikacji promocyjnej.

Przyszłoroczny budżet reklamowy Renault Polska będzie zbliżony do tegorocznego. Firma nie zdradza jednak jego wysokości. Według Expert Monitora koncern wydał cennikowo od stycznia do listopada br. ponad 75,2 mln zł netto.

W przyszłym roku Renault będzie kontynuować współpracę z agencją Publicis w zakresie kreacji i Optimum Media OMD w zakresie planowania i zakupu mediów.

Kluczowymi modelami dla Renault Polska w 2010 r. będą nowe Clio i rodzina samochodów Megane. Zdaniem Paszty przyszły rok będzie dość ważny dla importera. Promowane będą zarówno nowości wprowadzone w tym roku, jak i te, które pojawią się w roku przyszłym. – Cele postawione przed marką wymagają silnej komunikacji w mediach, a także wsparcia reklamy poprzez działania niestandardowe – mówi Paszta. Dodaje, że punktem odniesienia dla strategii marketingowej będzie pozycja poszczególnych modeli we wszystkich segmentach rynkowych na koniec tego roku. W zależności od sytuacji na rynku i zajmowanej pozycji w segmencie akcje reklamowe będą miały na celu utrzymanie tych pozycji, a tam gdzie to możliwe – umocnienie w wybranych segmentach. (BG)