Kraj

ZAHAMOWANIE WZROSTU ILOŚCIOWEGO REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ

Nieznaczny wzrost liczby billboardów oraz spadek tempa rozwoju sieci nośników wielkoformatowych to dwa główne wnioski płynące z ostatniego kwartalnego zestawienia...

Nieznaczny wzrost liczby billboardów oraz spadek tempa rozwoju sieci nośników wielkoformatowych to dwa główne wnioski płynące z ostatniego kwartalnego zestawienia ilościowego przygotowanego przez Grupę Outdoor na zlecenie Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Wzrost ilościowy klasycznych tablic reklamowych dokonał się w ostatnim kwartale br. za sprawą dwóch firm tego medium Grupy Outdoor i Europlakat Polska. Natomiast, jak zauważają analitycy firmy AMS SA, choć nadal przybywa konstrukcji wielkiego formatu, odbywa się to w tempie najniższym od dwóch lat. Według szacunkowych wyliczeń w segmencie billboardów AMS SA ma 29,9 proc. udziałów, Stršer/Plakat Technic – 17,4 proc., Europlakat Polska – 13,3 proc., Plakanda Int. – 11,4 proc., i Grupa Outdoor – 11,3 proc. W kategorii nośników typu citylight poster liderem również pozostaje AMS SA z udziałem w rynku wynoszącym 61,3 proc. Inni operatorzy to Plakanda Int. – 18,5 proc., Europlakat Polska – 6,4 proc., i Business Consulting – 5,4 proc. Jeżeli chodzi o nośniki wiekiego formatu, największą siecią dysponuje firma Cityboard Media – 44,3 proc. Pozostałe systemy tego typu konstrukcji należą do AMS SA – 16,5 proc., Town & City – 13,8 proc., Stršer – 8,3 proc., i Europlakat Polska – 3,2 proc. W sumie doliczono się prawie 100 tys. nośników reklamy zewnętrznej. Jest to już ostatni kwartalny raport ilościowy przygotowany przez izbę (podsumowuje stan na 31 marca br.). Kolejne będą ukazywać się co pół roku. Pierwszy z nich będzie dotyczył podsumowania sytuacji, jaka będzie miała miejsce pod koniec czerwca br. (JP)