Zagranica

"AdAge" wybrał najlepsze projekty branded content

Tygodnik "Advertising Age" wybrał najlepsze jego zdaniem projekty branded content zrealizowane w mijającym roku. Przedstawiciele redakcji przyznają, że 2009 r....

Tygodnik “Advertising Age” wybrał najlepsze jego zdaniem projekty branded content zrealizowane w mijającym roku. Przedstawiciele redakcji przyznają, że 2009 r. nie był dobrym rokiem dla produkcji tego rodzaju, zarówno w kontekście marek, jak i celebrytów, których wizerunek mógłby być wykorzystany w komunikacji marketingowej. Poza tym marketerzy byli znacznie ostrożniejsi w wydawaniu pieniędzy na ten cel, m.in. dlatego, że nie każdy kontrakt branded content cechuje wysoka skuteczność.

Według “Advertising Age” do najciekawszych projektów tego typu należały w 2009 r. inwestycja linii lotniczych American Airlines i sieci hotelowej Hilton Hotels w film “Up in The Air” z udziałem George’a Clooneya, pokazanie logo i produktów sieci fast food Subway w serialu “Chuck”, ekspozycja marek General Motors, Hasbro, Kmart, Mars, Cisco, LG i innych w filmie science fiction “Transformers”, program telewizyjny “Easy to Assemble” sponsorowany przez sieć IKEA oraz program komediowy “Bing-a-Thon” nadawany w serwisie Hulu, finansowany przez Microsoft. (“Advertising Age”)