M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Play wyda na reklamę co najmniej tyle samo co w ub.r.; chce mieć 4,5 mln klientów

Serwis Dzienny | 21 stycznia 2010, 06:45

P4, operator sieci komórkowej Play, na koniec ub.r. miał 3,44 mln klientów, czyli o ponad 1,4 mln więcej niż na...

P4, operator sieci komórkowej Play, na koniec ub.r. miał 3,44 mln klientów, czyli o ponad 1,4 mln więcej niż na koniec 2008 r. Blisko 40 proc. bazy (1,37 mln) stanowili klienci abonamentowi. ARPU (przychód na jednego klienta) wyniósł średnio 41,30 zł.

Z oferty mobilnego internetu operatora (Play Online) skorzystało blisko 350 tys. klientów.

P4 uzyskała w ub.r. 1,34 mld zł przychodów (w 2008 r. było to 841 mln zł). Całoroczna EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) była jeszcze ujemna, ale Joergen Bang-Jensen, prezes P4, podkreśla, że od sierpnia ub.r. spółka notuje sukcesywnie dodatnią EBITDA. Na koniec ub.r. P4 miał 390 mln euro zaciągniętych kredytów i jak informuje prezes, spółka rozpoczęła ich spłatę.

W 2010 r. Play chce uzyskać 2 mld zł przychodów i dodatni wynik EBITDA za cały rok, a na jego koniec chce mieć 4,5 mln klientów.

Aby to osiągnąć, operator zamierza co najmniej utrzymać tegoroczny poziom wydatków reklamowych.

- Nie zamierzamy ciąć naszych wydatków reklamowych, chcemy być stale obecni i widoczni - deklaruje Bartosz Dobrzyński, dyrektor marketingu P4.

Operator zamierza jednak wprowadzić zmiany w pozycjonowaniu marki i komunikacji reklamowej. - Nadal chcemy, by marka Play mocno odróżniała się od innych marek na rynku komórkowym, ale uznaliśmy, że chcemy jej nadać trochą bardziej stonowany, wyważony charakter - twierdzi szef marketingu Playa. - W ub.r. skupialiśmy się na tym, by potrząsnąć rynkiem, by przekonać ludzi, że warto przejść do Playa, zaś w tym roku bardziej chcemy pokazać, dlaczego warto być w Playu, podkreślić benefity naszej oferty. Niezmiennie jednak Play ma być marką oferującą "best value for money" - przekonuje Dobrzyński.

P4 finalizuje przetarg mediowy (prowadzony wspólnie z Netią, kiedyś udziałowcem P4) - do końca stycznia ma zostać wyłoniona short-lista (prawdopodobnie dwie agencje). Przypomnijmy, że obsługi budżetu Playa i Netii broni ZOG.

Tylko na telewizję Play wydał w ub.r. 150,7 mln zł, podczas gdy w 2008 r. 108,6 mln zł (dane cennikowe - źródło: AGB Nielsen Media Research). Dla porównania Polkomtel (Plus) wydał cennikowo na telewizję w ub.r. 463,3 mln zł (292,2 mln zł w 2008 r.), PTK Centertel (Orange) w ub.r. - 377,7 mln zł (276,6 mln zł w 2008 r.), zaś Polska Telefonia Cyfrowa (Era) w ub.r. - 304,5 mln zł (260,9 mln zł).

Szef marketingu P4 potwierdził, że operator szykuje się do ponownego przeglądu agencji kreatywnych (we wczorajszym DS "MMP" informowaliśmy nieoficjalnie, że do wybranych agencji zostały wysłane wstępne zapytania). Zaproszenia do przeglądu otrzymają dotychczasowe agencje (Brain i Change) oraz prawdopodobnie cztery, pięć innych.

Pod koniec ub.r. Play przeprowadził przegląd, w którym uczestniczyły: Grey Worldwide Warszawa, Grandes Kochonos i BBDO Warszawa, ale obsługa pozostała w gestii dotychczasowych agencji. Szef marketingu twierdzi, że w wyniku obecnego przeglądu obsługa agencyjna także może pozostać bez zmian lub zostanie wybrana nowa agencja lub dwie nowe agencje. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,