M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tomasz Kawka i Lechosław Olszewski tworzą fundusz White

Serwis Dzienny | 21 stycznia 2010, 06:45

Grupa menedżerów związanych z polskim rynkiem reklamowym i mediowym tworzy White SA Integrated Business Fund - fundusz inwestycyjny typu private...

Grupa menedżerów związanych z polskim rynkiem reklamowym i mediowym tworzy White SA Integrated Business Fund - fundusz inwestycyjny typu private equity. Inicjatorami tego projektu są Tomasz Kawka i Lechosław Olszewski.

Fundusz obejmie większościowe udziały w siedmiu istniejących już na rynku firmach, które podzieli na dwie struktury - Innovations Group oraz Brand New Media Group. Ich roczny przychód szacuje się na ok. 40 mln zł.

- Na razie jednak chcemy się rozwijać wyłącznie w oparciu o własny kapitał i kredyty - mówi Tomasz Kawka, prezes zarządu White.

Decyzja o powstaniu White formalizuje dotychczasowe zależności pomiędzy poszczególnymi spółkami.

- Powołanie funduszu ma związek nie tylko z chęcią stworzenia formalnych relacji pomiędzy podmiotami, które do tej pory w mniejszym lub większym stopniu ze sobą współpracowały, ale też przede wszystkim wykreowaniem dwóch niezależnych struktur z jasno zdefiniowanymi celami - twierdzi Kawka.

Udziałowcy White deklarują przeprowadzenie akwizycji i inwestycji zarówno w firmy z branży reklamowej, jak i mediowej. Obecnie prowadzone są negocjacje z potencjalnymi partnerami działającymi w obszarze digital signage i internetu oraz trwają prace nad projektem łączącym wydawnictwo lifestyle'owe z serwisem internetowym i cyklem wydarzeń muzyczno-modowych.

Funduszem zarządzać będą Tomasz Kawka, prezes Brand Avenue, oraz Lechosław Olszewski, wiceprezes Innovations. Pozostali udziałowcy to Zbyszko Dzięgielewski, prezes firmy Propaganda, Adam Smierzchalski, prezes See Me, i Przemysław Nowicki związany z firmą Propaganda.

W skład grupy wejdą: Innovations, niezależny dom mediowy specjalizujący się w planowaniu i zakupie internetu oraz reklamy zewnętrznej, Metropolis, firma zajmująca się komunikacją marketingową w przestrzeni publicznej z wykorzystaniem systemowych nośników OOH i działań niestandardowych, oraz Crazy Mouse, agencja reklamowa zajmująca się kreacją ATL, BTL i interaktywną.

Natomiast w strukturze Brand New Media Group znajdą się: Brand Avenue, właściciel sieci nośników wielkoformatowych typu backlight i frontlight oraz rozwiązań digital, See Me, firma zajmująca się reklamą tranzytową oraz shopper marketingiem, Propaganda, firma zajmująca się niestandardową komunikacją marketingową i marketingiem doświadczeń, oraz Operativa, firma zajmująca się wszelkiego rodzaju produkcją. (JP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,