Kraj

Redan szuka agencji reklamowej; wdraża nową strategię rozwoju

Grupa kapitałowa Redan, właściciel marek odzieżowych Top Secret, Troll i Textilmarket, ogłosiła strategię rozwoju na lata 2010-2012. Jej celem jest...

Grupa kapitałowa Redan, właściciel marek odzieżowych Top Secret, Troll i Textilmarket, ogłosiła strategię rozwoju na lata 2010-2012. Jej celem jest generowanie wysokich zysków (37,5 mln zł w 2012 r.) i bardzo dynamiczny rozwój działalności poprzez zwiększenie liczby sklepów (o 251 nowych placówek w ciągu 3 lat). Strategia rozwoju Textilmarket zakłada przede wszystkim umocnienie pozycji lidera na polskim rynku dyskontowym poprzez intensywny rozwój sieci sklepów – ze 157 na koniec 2009 r. do 346 na koniec 2012 r. Docelowo Redan widzi w Polsce miejsce dla 500 sklepów pod tą marką.

Redan koncentruje się na dalszym rozwoju Top Secret i Troll jako marek skierowanych do tej samej grupy odbiorców kobiet i mężczyzn w wieku 23-35 lat, tak aby osiągnęły one pozycje lidera w swoich segmentach soft office i denim fashion.

Założenia Redana na trzy najbliższe lata w sektorze modowym dotyczą powiększenia sieci sprzedaży do 268 sklepów na koniec 2012 roku. Otwierane będą głównie sklepy w formacie multibrandowym, czyli oferujące obie marki spółki. Cześć istniejących sklepów monobrandowych zostanie przekształcona w sklepy oferujące Top Secret i Troll.

Marketingowo najważniejszymi brandami dla spółki będą Top Secret i Troll i dotarcie do ich grupy docelowej. Obecnie Redan jest na etapie szacowania budżetu marketingowego i opracowywania planu działań marketingowych. Nie ujawniono jeszcze, jakie kanały komunikacji będą wykorzystywane przy wsparciu marek. Piotr Kulawiński, prezes zarządu Redana, zdradza jedynie, że planowane wydatki na promocję w tym roku są istotnie wyższe od tych poniesionych w 2009 roku i na zbliżonym poziomie do budżetu z 2008 roku.

– Zmienia się struktura budżetu marketingowego. Ubiegłoroczne doświadczenia pokazały, że większość działań na poziomie podstawowym, związanym z zapewnieniem obsługi sprzedaży, można zrealizować za dużo niższe pieniądze, nie tracąc na jakości – mówi Kulawiński. Dlatego spółka w tym roku więcej zainwestuje w działania wizerunkowe.

Obecnie Redan prowadzi przetarg reklamowy. Szczegółów jednak nie ujawnia. Agencja w nim wyłoniona zajmie się obsługą reklamową wszystkich marek spółki w br. w zakresie kampanii wizerunkowych. Po jego rozstrzygnięciu przeprowadzony zostanie przetarg mediowy.

Dotychczas większość działań reklamowych w zakresie kreacji i doboru mediów Redan realizował we własnym zakresie. (BG)