Kraj

Grupa Heureka liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów w tym roku; upraszcza dział obsługi klienta

Grupa reklamowa Heureka uprościła strukturę działu obsługi klienta i nie dzieli już accountów w zależności od medium, w którym się...

Grupa reklamowa Heureka uprościła strukturę działu obsługi klienta i nie dzieli już accountów w zależności od medium, w którym się specjalizują. Firma m.in. chce w ten sposób zaakcentować, że ma kompetencje z zakresu marketingu zintegrowanego, duży nacisk kładąc na działania online. W tym roku szefowie firmy liczą na dwucyfrowy wzrost przychodów w porównaniu z 2009 r.

– Z perspektywy kogoś, kto ponad 10 lat spędził w “sieciówkach”, widzę, że przestaje mieć sens podział na agencje specjalizujące się w starych mediach i agencje interaktywne. Analizując alokację budżetów na poszczególne kanały, ewidentnie widać wzrost wydatków na internet kosztem prasy, radia czy outdooru. Mediamiks w postaci telewizja plus internet staje się dość powszechnym standardem, dlatego uprościliśmy strukturę działu obsługi klienta i nie dzielimy już accountów na tych od spotów, materiałów BTL i od internetu – mówi Dariusz Andrian, dyr. generalny Heureki.

Za kilkunastoosobowy dział obsługi klienta odpowiada Agnieszka Grzymkowska, od jesieni 2009 r. client service director w Heurece (wcześniej przez kilkanaście lat pracowała m.in. w Ogilvy i McCann Erickson).

Przedstawiciele Heureki podkreślają też, że obecnie firma może obsługiwać klientów w internecie kompleksowo (firma rozpoczynała od działań w blogosferze, specjalizowała się w projektach ambasadorskich, branded content, kampaniach marketingu szeptanego i aktywacjach w społecznościach internetowych) i coraz częściej walczy o budżety na stałą obsługę marek online (dawniej w większości przypadków obsługiwała klientów projektowo). Na początku 2009 r. w ramach grupy zaczęła działać agencja digital Pride & Glory, która obecnie generuje ok. 15 proc. przychodów grupy, ale ten udział stale rośnie. – Pride & Glory pozwoliła nam poszerzyć portfolio usług o kompleksowy interactive. Obecnie chcemy konkurować zarówno o budżety online, jak i projekty marketingu zintegrowanego z największymi agencjami sieciowymi i interaktywnymi – mówi Dariusz Andrian.

Grupę Heureka tworzy obecnie 80 osób. Przedstawiciele firmy nie ujawniają wielkości przychodów. Zapewniają, że w 2009 r. były one o jedną czwartą wyższe niż w 2008 r. Do największych klientów Heureki należą m.in.: Philips Polska, Unilever i Danone. (TWI)