M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"LE COURRIER DE VARSOVIE" MA NOWE KIEROWNICTWO

Serwis Dzienny | 27 czerwca 2001, 00:00

Miesięcznik "Le Courrier de Varsovie", jedyny ukazujący się w Polsce francuskojęzyczny tytuł prasowy, ma nowe kierownictwo. Dyrektorem wydawniczym został Michał...

Miesięcznik "Le Courrier de Varsovie", jedyny ukazujący się w Polsce francuskojęzyczny tytuł prasowy, ma nowe kierownictwo. Dyrektorem wydawniczym został Michał Mroziński, jeden z udziałowców spółki wydającej tytuł, jednocześnie związany z warszawskim oddziałem agencji prasowej AFP. Redaktorem naczelnym została natomiast Pascale Peeteres. Mroziński zastąpił Jana Krauzego, zaś Peeters objęła nowe stanowisko w redakcji. W "Le Courrier de Varsovie" nie było bowiem dotąd funkcji naczelnego. Jego obowiązki pełnił sekretarz redakcji, którym od trzech lat była właśnie Peeters. "Le Courrier de Varsovie" ukazuje się od końca 1997 r., początkowo jako tygodnik, a od maja 1999 jako miesięcznik. Jest pismem o ogólnym charakterze. Dostarcza informacji społecznych, politycznych, kulturalnych i gospodarczych, które mogą interesować francuskie firmy działające w Polsce. Zmianie częstotliwości towarzyszyła zmiana formatu, objętości. Wprowadzono pełen kolor. Tytuł założyło pięcioro współwłaścicieli, w tym Mroziński i Krauze. Po rozstaniu ze stanowiskiem dyrektora wydawniczego Krauze zachował udziały. Nakład tytułu wynosi 3 tys. egzemplarzy. Społeczność francuskojęzyczna u nas obliczana jest oficjalnie, czyli zarejestrowana przez Ambasadę Francuską, na ok. 5 tysięcy osób. Nieoficjalnie jest najprawdopodobniej dwa razy większa. Francuskie firmy, a wśród nich marki samochodów, papierosów, sieci handlowe, są głównymi reklamodawcami "Le Courrier de Varsovie". (KP)

Czytaj więcej na temat: , , ,