M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Reckitt zmienia Calgonit na Finish; trwa kampania rebrandingowa

Serwis Dzienny | 2 lutego 2010, 06:45

Reckitt Benckiser Polska prowadzi kampanię reklamową związaną z rebrandingiem marki Calgonit na Finish. Calgonit, środek do automatycznego zmywania naczyń, obecny...

Reckitt Benckiser Polska prowadzi kampanię reklamową związaną z rebrandingiem marki Calgonit na Finish.

Calgonit, środek do automatycznego zmywania naczyń, obecny jest na rynku od kilkunastu lat. Marka funkcjonuje jedynie w kilku krajach, głównie Europy Wschodniej - oprócz Polski także w Rosji, Czechach, krajach bałtyckich. Na większości rynków światowych produkt ten dostępny jest pod marką Finish.

Rozpoczęty rebranding jest procesem globalnym, który ma potrwać do końca br. i jest elementem unifikacji produktów Reckitt Benckiser na całym świecie. Aleksander Olszówka, odpowiedzialny za markę Calgonit na polskim rynku, dodaje, że zastąpienie Calgonitu marką Finish pozwoli na szybsze wprowadzanie na polski rynek wszystkich innowacji produktowych pod tym brandem.

Marka Finish zastępuje Calgonit stopniowo. Najpierw na rynek wprowadzono produkty Calgonit z dodatkową niewielką nalepką informującą, że wkrótce zmieni się ona na produkt o nazwie Finish. Proces wprowadzania tak oznaczonych produktów trwa już kilka miesięcy. W połowie lutego na półki sklepowe trafią zmienione opakowania produktów. Bardziej widoczna będzie na nich nazwa Finish, a logo Calgonit będzie niewielkie. - W ten sposób poinformujemy konsumentów, że jest to ten sam produkt, wcześniej znany jako Calgonit - mówi Olszówka.

Rebrandingowi produktu towarzyszy kampania reklamowa, którą podzielono na dwie fazy. Pierwsza, obejmująca telewizję, promuje Calgonit i jedynie delikatnie informuje, że wkrótce produkt ten dostępny będzie pod marką Finish. Druga faza działań reklamowych w całości będzie już skupiona wokół przekazu promującego markę Finish. Olszówka nie zdradza jednak szczegółów tego etapu kampanii. Wiadomo jedynie, że będzie ona wykorzystywać zintegrowaną komunikację 360 stopni. Ma obejmować zarówno działania ATL, jak i BTL (na terenie punktów sprzedaży), z dużym naciskiem na internet.

Kampania ta wykorzystywać będzie zarówno adaptacje centralne, jak i lokalne polskie egzekucje. Za kreację reklam odpowiada agencja Euro RSCG Warsaw, za aktywności BTL - Euro RSCG 4D, natomiast za planowanie i zakup mediów - MPG. Autorem nowych opakowań jest pracująca globalnie dla Reckitt Benckisera agencja Z-Design. (BG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,