Kraj

Cityboard Media przychyla się do Postara

Cityboard Media też chce uczestniczyć we wprowadzaniu do Polski badań metodą Postar. Firma w pierwszej chwili nie przystąpiła do inicjatywy...

Cityboard Media też chce uczestniczyć we wprowadzaniu do Polski badań metodą Postar. Firma w pierwszej chwili nie przystąpiła do inicjatywy Stroera, który wystąpił z postulatem rozpoczęcia prac nad tym badaniem, a którą poparli pozostali gracze z tzw. wielkiej piątki, czyli: AMS, Clear Channel i News Outdoor Poland. Cityboard na pomysł prezesa Stroera zareagował postulatem, by przyjrzeć się także innym metodologiom badania outdooru i skonsultować projekt ze środowiskiem reklamowym.

– Skoro pozostali gracze nie wyrazili zainteresowania przeglądem innych dostępnych metodologii pomiaru OOH, chcemy przyłączyć się do rozmów o Postarze – mówi Marta Bryła, pełnomocnik zarządu Cityboard Media ds. sprzedaży i marketingu. Władze spółki nadal postulują, by w rozmowach tych uwzględnić opinie domów mediowych i reklamodawców. – Badanie będzie dla branży outdoorowej dużą inwestycją. Pomiar ma służyć przede wszystkim naszym klientom, więc powinniśmy poznać ich oczekiwania wobec Postara – uważa Michał Stan, prezes Cityboard Media.

Jak mówi Lech Kaczoń, szef Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, formuła Postara zakłada udział branży reklamowej w nadzorze nad projektem. – Trwają obecnie rozmowy nt. składu tzw. komitetu sterującego, który kontrolowałby realizację pomiaru – mówi Kaczoń. Branża zgromadziła już oferty firm badawczych dysponujących licencjami Postara 3. generacji, a więc uprawnionych do realizacji badania. Według naszych informacji spośród firm obecnych w Polsce taką licencję ma tylko Ipsos. – Obecnie jesteśmy na etapie konsultowania z UOKiK formuły prawnej konsorcjum, które chcą zawiązać firmy OOH zdecydowane na finansowanie badania Postar – mówi Lech Kaczoń. Gdy ta kwestia zostanie rozstrzygnięta, konsorcjum rozpocznie rozmowy z firmami badawczymi. (JN)