Kraj

ULLRICH RESTRUKTURYZUJE AGENCJĘ GREY WARSZAWA

Agencja reklamowa Grey Warszawa wprowadza zmiany w swoich strukturach, których celem jest zaktywizowanie jej działań na rynku reklamy w Polsce....

Agencja reklamowa Grey Warszawa wprowadza zmiany w swoich strukturach, których celem jest zaktywizowanie jej działań na rynku reklamy w Polsce. “Chcemy się znaleźć w pierwszej trójce agencji reklamowych w Polsce w ciągu dwóch lat” – powiedział Wolfgang Ullrich, dyr. generalny Greya. Ullrich zaprzeczył tym samym pogłoskom, że agencja może w najbliższym czasie opuścić polski rynek. W Greyu zostaną stworzone cztery nowe działy odpowiedzialne za obsługę kluczowych klientów agencji: Procter & Gamble (P&G), GlaxoSmithKline, Mars i British American Tobacco (BAT). Każdy z tych działów będzie miał swojego dyrektora obsługi klienta. Działem P&G będzie kierował Maciej Lipski, działem firmy Master Foods Poland – Katarzyna Fedor, działem GlaxoSmithKline – Ewaryst Fedorowicz, a działem BAT – Justyna Wolska. Zmiany te zostaną wprowadzone 1 lipca br. “Zależy nam na tym, aby dyrektorzy tych działów przyjęli na siebie większą niż dotąd odpowiedzialność. To oni właśnie będą skrupulatnie rozliczani z wyników współpracy z naszymi klientami” – powiedział Ullrich. Agencja nie zamierza zwalniać kolejnych pracowników (ostatnio pracę w Greyu straciło 11 osób, obecnie zespół agencji liczy 93 pracowników). Nie obniży również zarobków reszcie zatrudnionych. Strata kluczowego klienta, jakim był dla Greya Bestfoods, doprowadziła do 20-proc. spadku ogólnych przychodów agencji. Nowe budżety pozyskane w tym roku (również u dotychczasowych klientów) to: Head & Shoulders w zakresie BTL (P&G), Lajkonik (Bahlsen), Gellwe Sp. z o.o. (budynie), Elf (oleje silnikowe) i Pedigree (Master Foods). Łącznie wysokość nowo pozyskanych budżetów zamyka się w kwocie 7-8 mln zł. Obecnie agencja bierze udział w dwóch kolejnych przetargach (nie ujawniono jakich). (PR)