Kraj

UPSTAIRS YOUNG & RUBICAM TWORZY DWA NOWE DZIAŁY

Agencja reklamowa Upstairs Young & Rubicam utworzyła w ramach swoich struktur dział public relations. Jego szefem została Anna Zimecka, zajmując...

Agencja reklamowa Upstairs Young & Rubicam utworzyła w ramach swoich struktur dział public relations. Jego szefem została Anna Zimecka, zajmując stanowisko PR director. “Dostosowujemy się do potrzeb naszego klienta – powiedział Wojciech Szpil, dyr. generalny agencji Upstairs Y&R. – Dział powstał, ponieważ klienci oczekiwali od nas świadczenia tego typu usług”. (Przypomnijmy, że wiosną br. wycofała się z Polski należąca do sieci WPP firma PR Burson Marsteller, z którą współpracowała część klientów agencji). Na razie dział zajmuje się PR wewnętrznym, a także przystępuje do przetargów wraz z agencją. W przyszłości będzie do nich przystępować także niezależnie. Pierwsze projekty nowego działu PR agencji to organizacja dla Polskiego Związku Karate pierwszego Pucharu Świata Karate oraz współpraca z Towarzystwem “Łódź miasto przyszłości”. Ponadto dział pracuje dla Philip Morris Polska SA, Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji i Fundacji “Polska bez barier”, przy obsłudze projektu “Niepełnosprawni – normalna sprawa” oraz letniej akcji “Płytka wyobraźnia”. Ponadto agencja przygotowuje się do utworzenia działu strategicznego, którego otwarcie planowane jest dopiero na jesień br. Podstawowymi narzędziami, którymi będzie się posługiwał, będą należące do Y&R Worldwide badania: BAV (BrandAsset Valuator) i CCCC (Cross Cultural Consumer Classification). Pierwsze z nich jest globalnym modelem zarządzania marką. Analizy przeprowadzane są w trzech falach w ponad 40 krajach i obejmują 250 tys. respondentów oraz 18 tys. marek. Badanie to pozwala na strategiczne podejście do budowy i rozwoju konkretnych brandów, zawierając mierzalne dane umożliwiające monitorowanie zmian ich najważniejszych atrybutów i kategorii w dłuższym okresie. CCCC ma taki sam zasięg, ale jego celem jest badanie i segmentacja poszczególnych grup konsumenckich. (AMS)