M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

RUSZA SPRZEDAŻ REKLAM W SIECIACH TELEWIZJI HOTELOWEJ

Serwis Dzienny | 2 lipca 2001, 00:00

Niemiecka firma Prodac Media AG oraz polska agencja reklamowa MS Media, reprezentowana przez jej właściciela Michała Sagatowskiego, zamierzają zaoferować reklamodawcom...

Niemiecka firma Prodac Media AG oraz polska agencja reklamowa MS Media, reprezentowana przez jej właściciela Michała Sagatowskiego, zamierzają zaoferować reklamodawcom własną sieć telewizji hotelowej. Nowy produkt zaczyna działać pod roboczą nazwą HotWizja. W każdym hotelu istnieje wewnętrzna sieć telewizyjna, która z reguły udostępnia 6-7 kanałów bezpłatnych oraz kilka programów pay-per-view. Na każdym z nich mogą być emitowane reklamy wykupione u operatora HotWizji, który dysponuje własnym centrum emisyjnym. Spoty mogą się pojawić na ekranie w trojakiej formie. Może to być blok reklamowy nadawany przez 24 godziny na dobę, z którego spoty pojawiają się po od 3 do 5 oglądanych przez gościa hotelowego programach (reklamy ukazują się także przy każdej zmianie kanału telewizyjnego). Innym sposobem zaistnienia reklamy w hotelowej telewizji są statyczne plansze (billboardy) reklamowe, które również można pokazać w trakcie nawigacji programami pilotem. Ostatnią oferowaną możliwością jest dostęp przez telewizor hotelowy do Internetu. Gość hotelu ma do dyspozycji kilka linków, dzięki którym łączy się ze stronami, na których obejrzy np. bannery kupione przez klientów HotWizji. "W przyszłości może uda nam się wprowadzić do oferty platformę e-commerce. Dzięki niej osoba oglądająca telewizję hotelową będzie mogła dokonać zakupu wybranych produktów czy usług, nie wychodząc z pokoju" - mówi Sagatowski. Uzupełnieniem oferty telewizyjnej ma być możliwość prowadzenia reklamy w obrębie hotelu poprzez prezentacje produktu, dystrybucję ulotek czy wynajem powierzchni reklamowej na ruchomych nośnikach typu rollposter czy lustrach reklamowych. Ze wstępnych analiz Prodac Media wynika, że widownia sieci telewizji hotelowej to przede wszystkim mężczyźni, zamożni biznesmeni i turyści w wieku 25-60 lat. W Polsce mogą oglądać ofertę HotWizji w 31 hotelach położonych w 15 miastach (w sumie ponad 7 tys. pokoi hotelowych). Dotychczasowe inwestycje Niemców na polskim rynku zamknęły się w kwocie ok. 7,7 mln marek niemieckich. Proponowana cena katalogowa emisji jednego spotu reklamowego w jednym pokoju w jednym hotelu wynosi obecnie 1,2 zł. Do tego dochodzą upusty, uzależnione od liczby pokoi, gdzie na ekranach telewizorów pojawia się reklama, oraz czasu trwania kampanii. (JP)

Czytaj więcej na temat: , , ,