Zagranica

Omnicom raportuje wzrost nakładów swoich klientów

Holding reklamowy Omnicom Group w 2009 r. zanotował 12-proc. spadek przychodów. Spółka raportuje jednak, że wielu jej kluczowych klientów na...

Holding reklamowy Omnicom Group w 2009 r. zanotował 12-proc. spadek przychodów. Spółka raportuje jednak, że wielu jej kluczowych klientów na powrót zaczęło zwiększać swoje budżety.

Przychody całego holdingu w ub.r. wyniosły 11,72 mld dol. i były o 8,7 proc. niższe niż w roku poprzednim. Natomiast zysk grupy spadł aż o 21 proc. – do 793 mln dol.

Spółki koncernu w Stanach Zjednoczonych wypracowały w ub.r. 6,3 mld dol. przychodów, o 10,3 proc. mniej niż w 2008 r.

W Europie Omnicom miał 2,5 mld dol. przychodów – o 14,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

– Kontrola kosztów jest wciąż priorytetem – przynajmniej tak słyszymy od naszych klientów – stwierdził John Wren, chief executive Omnicom Group. – Jednak wyniki gospodarcze poprawiają się i wierzymy, że recesję i jej najgorsze skutki mamy już za sobą. Widzimy, że wielu naszych klientów zaczyna, choć jeszcze ostrożnie, zwiększać wydatki. Było to już widoczne w drugiej połowie ub.r. – dodaje Wren.

16 proc. dochodów Omnicomu wygenerowali klienci z branż żywności i napojów. Firmy farmaceutyczne i rynek zdrowia dały kolejne 13 proc. Po 11 proc. przyniosły zaś rynek produktów konsumenckich oraz branża motoryzacyjna. (WARC)