Kraj

Badania digital signage mogą kosztować 1 mln zł; Pentor ma największe szanse na realizację

Od 500 tys. do 1 mln zł mają kosztować badania nośników digital signage, a czas realizacji projektu ma wynieść 6-10...

Od 500 tys. do 1 mln zł mają kosztować badania nośników digital signage, a czas realizacji projektu ma wynieść 6-10 miesięcy – oceniło stowarzyszenie branżowe Polish Digital Signage Association po spotkaniach z firmami badawczymi ARC Rynek i Opinia, SMG/KRC i Pentor (pisaliśmy o tym w DS “MMP” 16 lutego br.). Największe szanse na realizację badań ma firma Pentor, której propozycję uznano za najbardziej realną i najszybszą do zrealizowania.

Badania mają dotyczyć obecnego stanu digital signage w Polsce, a przede wszystkim zdefiniować poziom świadomości respondentów w zakresie istnienia tego kanału komunikacji i jego możliwości. Badania zaproponowane przez Pentor miałyby być narzędziem dla działów sprzedaży, a równocześnie projektem edukującym rynek w tym zakresie.

PDSA rozważa m.in. zastosowanie w badaniach systemu iCapture, który umożliwia pomiar faktycznej oglądalności. System ten zlicza osoby oglądające przekaz na nośnikach DS z – jak podaje PDSA – dokładnością wyższą niż jakakolwiek inna technologia pomiaru bezpośredniego czy pośredniego (możliwy jest podział na płeć, wiek i wg interwałów czasowych). Pozwala to określić efektywność tego medium.

Brak standardu badań to jeden z większych problemów rynku digital signage w Polsce. Decyzja o wyborze firmy zapadanie prawdopodobnie w drugiej połowie marca, podczas walnego zgromadzenia członków PDSA

Grupę ds. standaryzacji badań DS działającą w ramach PDSA tworzą firmy Call2action, PRN Polska, IMS SA, Pol-TV Multimedia, 3Space oraz Ad-Vision.pl. (TWI)