Kraj

"Gazeta Wyborcza" razem z "Red Bulletinem" wspólnie w sprzedaży

Red Bull i Agora rozpoczynają realizację wspólnego projektu promocyjno-wydawniczego. W ramach akcji raz w miesiącu razem z "Gazetą Wyborczą" będzie...

Red Bull i Agora rozpoczynają realizację wspólnego projektu promocyjno-wydawniczego. W ramach akcji raz w miesiącu razem z “Gazetą Wyborczą” będzie ukazywał się magazyn “Red Bulletin – Prawie Niezależny Magazyn”. Będzie to polska wersja międzynarodowego pisma marki Red Bull, które opisuje szeroko pojętą kulturę i styl życia, w tym m.in. sporty ekstremalne. Jak przekazała Anna Czerniecka, head of communications & culture w Red Bull Poland, “Gazeta Wyborcza” należy do najważniejszych tytułów prasowych w Polsce, ma silną markę i atrakcyjną grupę czytelników, dlatego firma zdecydowała się na wybór właśnie tego dziennika. Jest to pierwszy tak duży projekt promocyjno-wydawniczy “Gazety”. Agora nie ujawnia szczegółów współpracy. Wiadomo jednak, że ma mieć ona charakter długofalowy. Pierwszy numer ukaże się 6 kwietnia br.

Polska edycja “Red Bulletin” dołączy do siedmiu już ukazujących się na świecie. Jego objętość wyniesie 100 stron. Kolejne numery magazynu będą dostępne z “Gazetą” we wtorki w nakładzie ok. 360 tys. egz. Dołączenie magazynu ma nie wpływać na cenę “Gazety”. Przygotowaniem magazynu “Red Bulletin” zajmuje się międzynarodowy zespół redakcyjny marketera z siedzibą w Wiedniu. Lokalnego charakteru dodaje zespół, na czele którego stoi Szymon Gruszecki.

Pierwszy numer miesięcznika ukazał się w Austrii pod koniec 2007 roku. Łączny nakład “Red Bulletina” w skali globalnej, wraz z polskim wydaniem, to 3,1 mln egz.

Jesienią ub.r. udział rynkowy Red Bulla w ujęciu wartościowym stanowił 26 proc., a ilościowo – 12 proc. Pozycję lidera przejął należący do FoodCare Tiger Energy Drink. Marka ta miała wówczas (wg ACNielsena) 45 proc. udziałów rynkowych w ujęciu ilościowym i 40 proc. wartościowo (w rynku, którego wartość szacowana była pod koniec ub.r. na 774,4 mln zł). (JD)