Kraj

GfK: najbardziej zadowoleni z obsługi są klienci dyskontów

Polski konsument nie odbiega od światowej średniej w zakresie poziomu satysfakcji z obsługi przez różne kategorie firm i instytucji -...

Polski konsument nie odbiega od światowej średniej w zakresie poziomu satysfakcji z obsługi przez różne kategorie firm i instytucji – wynika z badań GfK Polonia. Firma oznaczyła polski indeks poziomu jakości obsługi na 59 w skali od 0-100. GfK zbadała opinie o jakości obsługi w 11 kategoriach, m.in.: usług bankowych, hipermarketów, dyskontów, urzędów miast, restauracji, usług ubezpieczeniowych, telekomunikacji i policji. Okazuje się, że najbardziej usatysfakcjonowanych obsługą klientów mają w Polsce dyskonty, na drugim miejscu jest poczta, a za nią operatorzy telekomunikacyjni. Na końcu rankingu plasują się policja, urzędy miast i urzędy skarbowe. W gronie konsumentów szczególnie zadowolonych znajdują się np. mieszkańcy małych i średnich miast, gospodynie domowe, przeciętni urzędnicy, członkowie rodzin o niewysokich dochodach. W gronie sceptyków GfK wyróżnia mieszkańców największych miast, młodych mężczyzn, bezdzietnych singli, kadrę menedżerską, lecz także mieszkańców wsi i rolników, co pokazuje, że zamożność przestała być zmienną wyjaśniającą ocenę jakości obsługi. Badanie dot. poziomu satysfakcji polskich klientów prowadzono w styczniu na próbie 1 tys. respondentów w wieku 15+. (JN)