M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"RZECZPOSPOLITA" RUSZA Z WAKACYJNĄ KAMPANIĄ "NA FALI"

Serwis Dzienny | 4 lipca 2001, 00:00

Dziennik "Rzeczpospolita" ruszył w lipcu br. z wakacyjną kampanią reklamową pod hasłem "Rzeczpospolita na fali". Obsługą jej budżetu zajęła się...

Dziennik "Rzeczpospolita" ruszył w lipcu br. z wakacyjną kampanią reklamową pod hasłem "Rzeczpospolita na fali". Obsługą jej budżetu zajęła się agencja reklamowa Testardo Bates, wyłoniona po przeprowadzonych przez dziennik prezentacjach. Ewa Barlik, dyrektor marketingu "Rzeczpospolitej", powiedziała, że kampania nie jest wysokobudżetowa, ale nie podała, jaką wydano na nią kwotę. W kampanii wykorzystano ogólnopolskie rozgłośnie radiowe (RMF FM i Radio Zet), 800 billboardów w kraju oraz mobile (przyczepy reklamowe) w miejscowościach turystycznych. Celem kampanii jest utrzymanie sprzedaży i czytelnictwa "Rzeczpospolitej" podczas wakacji na stałym poziomie. Jej bohaterem jest felietonista, satyryk i aktor Stanisław Tym, który w "Rzeczpospolitej" ma autorską rubrykę, zatytułowaną "Fotel Tyma". Hasło kampanii nawiązuje do identycznej nazwy dodatkowych wakacyjnych stron gazety. Ostatnio "Rzeczpospolita" miała większą kampanię przy okazji wprowadzenia koloru dwa lata temu. W tym roku, w okresie od stycznia do maja, dziennik najwięcej wydał na reklamę w radiu Đ ponad 2,5 mln zł brutto. Również w ub.r. najczęściej wykorzystywanym medium było radio, na które dziennik wydał w sumie ponad 3 mln zł brutto, a na media w ogóle (prasa, radio, telewizja) Đ ponad 4,6 mln zł brutto (źródło: Expert Monitor). Czytelnictwo "Rzeczpospolitej" według PBC Daily, SMG/KRC Poland w ub.r. w miesiącach wakacyjnych (lipiec-sierpień) wyniosło 4,0 proc. (CCS) i 2,1 proc. (COW). (KP)

Czytaj więcej na temat: , , , ,