Kraj

G2 PRZYGOTOWAŁO AKCJĘ PROMOCYJNĄ PIWA BOSMAN

Bosman Browar Szczecin, należący do niemieckiej grupy Bitburger, rozpoczął ogólnopolską promocję konsumencką piwa Bosman. Za jej przygotowanie i realizację odpowiedzialna...

Bosman Browar Szczecin, należący do niemieckiej grupy Bitburger, rozpoczął ogólnopolską promocję konsumencką piwa Bosman. Za jej przygotowanie i realizację odpowiedzialna jest firma G2, specjalizująca się w prowadzeniu działań BTL, część grupy agencji reklamowej Grey Warszawa. Promocja jest wspierana kampanią reklamową. Media wykorzystane w kampanii to reklama zewnętrzna i tytuły prasy regionalnej. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom. W kampanii wykorzystano 500 billboardów głównie w zachodniej części Polski oraz Warszawie. Informacje o zasadach promocji znajdują się również na specjalnych kontretykietach piwa i materiałach promocyjnych dostępnych w sklepach. Aby wziąć w niej udział, należy zebrać pięć kapsli piwa Bosman i przesłać je na adres browaru. Głównymi nagrodami są wycieczki na Karaiby. Przewidziane są również nagrody pocieszenia: szklanki i wafle piwne. Przekaz akcji promocyjnej piwa Bosman dotyczy szansy przeżycia męskiej, wędkarskiej przygody w egzotycznym miejscu, którą daje uczestnictwo w promocji. “Myślę, że udało nam się właściwie zdefiniować grupę docelową dla piwa Bosman. Są to mężczyźni, którym bliskie są przygody z opowiadań Hemingwaya” – powiedział Piotr Kośmider, client service director G2. Zarówno promocja, jak i kampania będą trwały do końca sierpnia br. “Liczymy na to, że w promocji weźmie udział kilkadziesiąt tysięcy konsumentów” – powiedział Radosław Kasyk, dyrektor działu marketingu Browaru Szczecin. Jednocześnie od 1 kwienia br. również na nośnikach reklamy zewnętrznej i w telewizji trwa wizerunkowa kampania piwa Bosman. Jak powiedział Kasyk, potrwa ona do września br., kiedy to wejdzie w życie nowelizacja ustawy antyalkoholowej zabraniająca browarom działań reklamowych. Do maja br. wizerunkowa kampania reklamy zewnętrznej Bosmana kosztowała 600 tys. zł (źródło: Media Watch). Udział piwa Bosman w ogólnym rynku piwa wynosi w tej chwili ok. 3 proc. (dane producenta). Jak powiedział Kasyk, założenia do zrealizowania w tym roku to wzrost udziałów Bosmana w rynku do 3,5-4 proc. Agencja Grey obługuje budżet reklamowy marki Bosman od 1997 roku. (PR)