Kraj

Gazeta.pl zmierzy wpływ reklam w internecie na zachowania konsumentów

Od marca klienci grupy Gazeta.pl (Agora SA) mogą korzystać z zaawansowanej metodologii pomiaru efektywności reklamy internetowej Ad-Index stworzonej przez firmę...

Od marca klienci grupy Gazeta.pl (Agora SA) mogą korzystać z zaawansowanej metodologii pomiaru efektywności reklamy internetowej Ad-Index stworzonej przez firmę Dynamic Logic i realizowanej w Polsce przez Millward Brown SMG/KRC, wyłącznego licencjobiorcę metody. Ad-Index pozwala na badanie wpływu reklamy na opinie i zachowania konsumentów. Cena Ad-Indeksu zależy od skali kampanii, jednak jak informują przedstawiciele Agory, koszt nie powinien przekroczyć 30 tys. zł.

Ad-Index służy do pomiaru graficznych form reklamowych, reklam w grach, reklam wideo oraz tzw. formatów rich media. Pomiar jest prowadzony równolegle z kampanią online i pozwala na określenie wpływu reklamy na opinie i zachowania konsumentów poprzez wykorzystywanie takich wskaźników postrzegania marki, jak: jej znajomość, powiązanie komunikatu, cechy przypisywane reklamowanemu produktowi, preferencja konsumentów oraz intencja zakupu. Ad-Index pozwala m.in.: ustalić wpływ kampanii na postrzeganie marki w całej populacji i w grupach celowych, dokonać porównania z innymi kampaniami, określić optymalną częstotliwość emisji i najbardziej efektywny format/kreację i wskazać kluczowe czynniki decydujące o efektywności kampanii oraz najbardziej efektywne strony uwzględnione w kampanii.

Podczas trwania kampanii badane są dwie grupy: grupa kontrolna (składająca się z użytkowników, na których komputerach nie miały miejsca odsłony badanej reklamy) oraz grupa eksperymentalna (użytkownicy, którzy w trakcie swojej aktywności w internecie napotykali odsłony testowanej reklamy).

– Z doświadczenia Dynamic Logic wynika, że w reklamę klika tylko niewielka część z szerokiej grupy odbiorców. Pozostaje pytanie, co z pozostałymi 99,8 proc.? Oni przecież też zauważają reklamę, a to, że w nią nie kliknęli, nie oznacza, że nie nastąpiło oddziaływanie – mówi Przemysław Bartkowiak, szef sprzedaży grupy Gazeta.pl. (TWI)