Kraj

K2 zwiększa przychody; stawia na media, SEM i e-marketing

Grupa K2 Internet SA w 2009 roku osiągnęła 43,2 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż w 2008 roku...

Grupa K2 Internet SA w 2009 roku osiągnęła 43,2 mln zł przychodów, o 6 proc. więcej niż w 2008 roku i zysk netto w wysokości 82 tys. zł, o 97 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym roku grupa skupi się przede wszystkim na rozwoju internetowego domu mediowego ACR, nowo powołanej spółki K2 Search (pisaliśmy o tym w DS “MMP” z 18 marca br.) i położy nacisk na kompleksową obsługę klientów w zakresie strategii e-marketingowych. Na przełomie lat 2010/2011 spółka chce pozyskać inwestora branżowego lub kupić firmę w Wielkiej Brytanii.

– W 2009 roku obserwowaliśmy silniejszy niż kiedykolwiek nacisk na ceny, co negatywnie wpłynęło na nasze marże. Miało to szczególne znaczenie w sytuacji większego niż 2008 roku udziału obrotu mediami w sprzedaży. W efekcie przychody wzrosły mniej, niż się spodziewaliśmy, a wynik netto obniżył się do kwoty nieco poniżej 100 tys. zł – komentuje wyniki grupy Janusz Żebrowski, prezes zarządu K2 Internet SA.

W tym roku grupa chce skupić się przede wszystkim na rozwoju internetowego domu mediowego ACR i nowo utworzonej spółki K2 Search specjalizującej się w marketingu w wyszukiwarkach. – W obu przypadkach zakładamy dynamiczny wzrost przychodów i utrzymanie marż. Jeśli chodzi o K2 Search, uważam, że spółka ta będzie znaczącym źródłem przychodów całej firmy. W perspektywie dwóch lat może to być nawet ponad 10 mln zł rocznie. Obserwujemy bardzo duży popyt, szczególnie na usługi SEO – mówi Janusz Żebrowski.

W tym roku ze względu na dynamikę rozwoju rynku reklamy internetowej grupa chce też bardziej skoncentrować się na rynku usług e-marketingowych. – Chcemy mocniej pójść w stronę kompleksowych strategii e-marketingowych i konkurować o zintegrowane budżety z agencjami reklamowymi. Chcemy być dla klienta jedynym partnerem w komunikacji cyfrowej – podkreśla Janusz Żebrowski. W tym celu firma planuje m.in. powiększenie zespołów strategii i kreacji, a także odbudowanie pozycji i przychodów strategiczno-kreatywnej agencji Brainshop U-boot, w której w ub.r. K2 objęło 50 proc. udziałów.

Ponadto na przełomie lat 2010/2011 K2 Internet chce pozyskać inwestora branżowego lub przejąć jakąś firmę w Wielkiej Brytanii. Sposób wyjścia K2 na rynki zagraniczne zależy m.in. od proporcji zleceń między firmami lokalnymi i globalnymi.

W tym roku grupa chce zwiększyć skonsolidowane przychody o 15-20 proc., do ponad 50 mln zł. – Wygląda na to, że czeka nas najlepszy rok w historii spółki. Tylko w ostatnim czasie pozyskaliśmy zlecenia o łącznej wartości ok. 6 mln zł – dodaje prezes.

Grupę K2 Internet tworzą: agencja digital K2 Internet (m.in. działy wideo K2 Motion i K2 WOMM), internetowy dom mediowy ACR SA (w tym K2 Search, spółka afiliacyjna System3.pl i Platforma3.pl), spółka technologiczna K2 Web Systems oraz Brainshop U-boot. Klientami K2 Internet są m.in.: Coca-Cola, IKEA, Toyota Bank, Grupa PZU, PKO SA, Getin Bank, Agora SA, Commercial Union, Volvo, Peugeot i Play. (TWI)