Kraj

Jan Żytko odchodzi z zespołu marketingu Wyborowej

Jan Żytko, international and domestic marketing and sales director w Wyborowej SA, odchodzi. Z firmą był związany od ponad pięciu...

Jan Żytko, international and domestic marketing and sales director w Wyborowej SA, odchodzi. Z firmą był związany od ponad pięciu lat.

Do jego sukcesów można zaliczyć relaunch marki Wyborowa (nowa butelka, kampania reklamowa “Gesty”), która stała się obecnie wódką numer 2 w segmencie premium. Także marka whisky Ballantine’s z portfolio Wyborowej SA coraz bardziej zbliża się do dotychczasowego lidera – brandu Johnnie Walker Red Label (Diageo Polska). W ostatnim roku zajmował się także integracją struktur marketingowych po fuzji z V&S Luksusowa Zielona Góra i przygotowaniem strategii dla przejętej marki Absolut. Doprowadził także do podpisania umowy dystrybucyjnej dla marki Luksusowa na rynku amerykańskim i przygotował relaunch tego brandu.

Jan Żytko należy do najbardziej doświadczonych marketerów w branży alkoholowej. W swojej karierze przez pięć lat, do 2001 r., był dyrektorem marketingu, następnie także wiceprezesa Unicom Bols Group (obecnie Bols sp. z o.o.). Pracował też jako niezależny konsultant dla branży alkoholowej. Jest m.in. współtwórcą słynnej kampanii “Łódka Bols”, która sprawiła, że marka Bols stała się wówczas liderem rynku.

Dalsze plany Jana Żytki nie są znane. Według naszych wiadomości nie będzie on miał bezpośredniego następcy w firmie Wyborowa SA. (TW)