Zagranica

Display słabnie

Wydatki na reklamę display w Wielkiej Brytanii spadły o 4,4 proc.

Wydatki na internetową reklamę typu display w Wielkiej Brytanii spadły w 2009 roku o 4,4 proc. To pierwszy spadek wydatków na display od boomu w 2001 roku – wynika z raportu IAB i PricewaterhouseCoopers.

W 2009 r. wydatki na reklamę typu display wyniosły w Wielkiej Brytanii 709 mln funtów (334,6 mln funtów w pierwszym półroczu i 374,7 w drugim). Mimo kryzysu gospodarczego wydatki na reklamę online wzrosły z 3,35 mld funtów w 2008 roku do 3,5 mld funtów w 2009 roku. Wzrost wygenerowały głównie reklama w wyszukiwarkach internetowych, reklama wideo i marketing afiliacyjny. Wydatki na płatną reklamę w wyszukiwarkach (PPC) urosły o 9,5 proc., do 2,15 mld funtów. Tzw. paid search miał w 2009 roku 60,7 proc. udziału w rynku reklamy online. Marketing afiliacyjny urósł aż o 38,2 proc., do wartości 72,6 mld funtów.

W pierwszej połowie 2009 roku wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii pierwszy raz w historii przewyższyły wydatki na reklamę telewizyjną. (“BrandRepublic”)