Kraj

SPOT KRÓLEWSKIEGO DOCENIONY W KONKURSIE "GOLEADOR 2001"

Jury pierwszej edycji konkursu "Goleador 2001" ogłosiło trzy kolejne nominacje do grand prix za najlepszą sportową reklamę roku. Wyróżniono reklamówki:...

Jury pierwszej edycji konkursu “Goleador 2001” ogłosiło trzy kolejne nominacje do grand prix za najlepszą sportową reklamę roku. Wyróżniono reklamówki: piwa Królewskie – “Trzy strzeliłem”, przygotowaną przez agencję Lowe Lintas GGK, fiata Doblo – “Jamajscy bobsleiści”, przygotowaną przez agencję D’Arcy, a zaadaptowaną na polski rynek przez agencję Leo Burnett, oraz spot Pepsi – “Koszulka Beckhama” – autorstwa agencji BBDO. Jak powiedział Piotr Motyka, sekretarz jury, wród trzech równorzędnych nominacji najlepiej przyjęty przez jury został spot piwa Królewskie. W wiosennej edycji “Goleadora 2001” zostało wziętych pod uwagę 30 spotów telewizyjnych, a łącznie z reklamami prasowymi i outdoorowymi jury rozpatrywało 65 prac reklamowych. Organizatorem konkursu jest agencja marketingu sportowego Go & Goal Advertising, należąca do Zbigniewa Bońka i Roberta Kaczyńskiego (przewodniczący jury). W jury zasiadają sportowcy: Artur Partyka, Dariusz Dziekanowski, Mariusz Czerkawski oraz Paweł Nastula, a także Andrzej Maruszeczko (Ad Fabrika/FCB), Michał Sorówka (NoS/BBDO), Piotr Motyka (Event Public Relations), Konrad Pudło (Expert Monitor), Stanisław Mencwel (SMG/KRC). Do końca tego roku nominacje ogłoszone będą jeszcze dwukrotnie. “Nie wykluczamy, że wprowadzimy podział na kategorie reklamy prasowej, radiowej i outdoorowej i wtedy wstecznie zostaną przyznane nominacje za pierwsze dwa kwartały” – powiedział Motyka. Po pierwszym kwartale jury wyróżniło spoty: piwa Lech – “Friends will be friends” (agencja Image Art), Idei/Centertel z Adamem Małyszem (agencja Coroprate Profiles DDB) oraz chipsów Lays z Krzysztofem Hołowczycem (agencja NoS/BBDO). Spośród 12 nominowanych w tym roku reklam trzy nalepsze zostaną wyłonione podczas finałowej gali w styczniu 2002 r. (PR)