Zagranica

Facebook i PayPal współpracują przy płatnościach

Globalny serwis społecznościowy Facebook nawiązał współpracę z firmą PayPal oferującą płatności i przelewy internetowe. Firmy będą współpracowały w zakresie oferowania...

Globalny serwis społecznościowy Facebook nawiązał współpracę z firmą PayPal oferującą płatności i przelewy internetowe. Firmy będą współpracowały w zakresie oferowania funkcji systemu PayPal w kluczowych miejscach systemów reklamowych i deweloperskich Facebooka.

W ramach wspólnej strategii reklamodawcy uzyskają wkrótce możliwość korzystania z systemu PayPal do przekazywania opłat za reklamy na Facebooku (Facebook Ads) za pośrednictwem portalowego narzędzia do tworzenia reklam w trybie online. To odpowiedź na zainteresowanie reklamodawców usługami globalnego systemu PayPal, która ułatwi klientom z całego świata targetowanie i prowadzenie kampanii reklamowych wśród ponad 400 milionów użytkowników Facebooka, zamieszkałych w 70 proc. poza Stanami Zjednoczonymi.

Płatności w systemie PayPal staną się ponadto dostępne jako opcja płatności za kredyty na Facebooku (Facebook Credits), które przechodzą właśnie fazę testów beta w niewielkiej liczbie gier i aplikacji. Kredyty służą również do płacenia za prezenty w sklepie z prezentami na Facebooku.

– W miarę rozwoju naszej działalności reklamowej i platformy zastosowań reklamowych wśród życzeń od reklamodawców i twórców aplikacji z całego świata znajdowaliśmy coraz częściej potrzebę korzystania w całym Facebooku z systemu PayPal – mówi Dan Levy, dyrektor działu operacji finansowych Facebooka.

– Twórcy aplikacji na Facebooku od zawsze wybierali i wybierają system PayPal do płacenia za towary wirtualne. Bardzo cieszy nas zbliżenie naszych relacji w bezpośredniej współpracy z serwisem Facebook, jak również perspektywa wsparcia rozwoju jego reklamowo-deweloperskich ekosystemów – mówi Osama Bedier, wiceprezes działu platform i technologii wschodzących firmy PayPal. (Facebook, PayPal)