Kraj

Sharp zapowiada znaczące zwiększenie nakładów reklamowych

Polski oddział Sharp Electronics zapowiada walkę o zwiększenie swoich udziałów w rynku telewizorów LCD. Cezary Urynowicz, marketing manager, przyznaje, że...

Polski oddział Sharp Electronics zapowiada walkę o zwiększenie swoich udziałów w rynku telewizorów LCD.

Cezary Urynowicz, marketing manager, przyznaje, że ubiegły rok był dla Sharpa trudny, podobnie jak dla niemal całej branży RTV.

Rynek sprzedaży telewizorów zmalał o kilka procent. Winne temu były niekorzystne kursy walutowe (złotówki względem dolara i euro) oraz spowolnienie gospodarcze, które negatywnie wpłynęło na decyzje zakupowe konsumentów.

O ile I kwartał ub.r. był jeszcze dobry (klienci kupowali telewizory z wyprzedaży – po cenach z 2008 r.), zaś II i III takie sobie, o tyle w IV kwartale nastąpił znaczący spadek sprzedaży. A ostatni kwartał dla rynku telewizorów (i całego rynku elektroniki użytkowej) jest kluczowy.

Urynowicz zapowiada, że Sharp będzie walczył o odzyskanie pozycji rynkowej. Ma w tym pomóc wprowadzenie nowej linii telewizorów LCD z podświetleniem diodami – Sharp Auquos LED Quattro (w odróżnieniu od dostępnych na rynku matryce LCD składają się z 4-częściowych pikseli – standardowe kolory RGB i dodatkowy czwarty – żółty, dzięki czemu obraz ma mieć lepszy kontrast). Sharp zamierza także na powrót zwiększyć swoje nakłady reklamowe. O ile – tego marketer nie ujawnia. Cezary Urynowicz mówi jedynie o znaczącym zwiększeniu budżetu.

W ub.r. Sharp Polska mocno obciął wydatki reklamowe – w 2008 r. na reklamy w mediach producent wydał blisko 15,2 mln zł (dane cennikowe – źródło: Expert Monitor), natomiast w 2009 r. tylko 2,1 mln zł.

Planowaniem i zakupem mediów dla Sharpa zajmuje się dom mediowy ZenithOptimedia, natomiast kreację layoutów ostatniej kampanii (jesień ub.r.) przygotowała agencja Essenzia. (MB)